اگر دانشگاه همکاری نکرد، به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنید

رکنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۳۶


رکنا: معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره بازگشت دانشجویان تعلیقی به دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش رکنا، «سعید حبیبا» معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در واکنش به گزارش منتشره درباره‌ عدم بازگشت برخی دانشجویان تعلیقی به دانشگاه‌ها علی‌رغم دستور رییس‌جمهور گفت: تا آنجا که اطلاع دارم، تقریباً اکثر دانشگاه‌ها با پیگیری‌هایی که همکاران من داشته‌اند، قول مساعد داده‌اند. حال اگر در عمل اتفاقی افتاده باشد، می‌توانیم گزارش جدیدی دریافت کنیم. به طور مثال در دانشگاه الزهرا مطمئن هستم که دانشجویان به دانشگاه برگشته‌اند. بقیه دانشگاه‌ها نیز قول داده‌اند که این کار را انجام دهند.

اگر دانشگاه همکاری نکرد، به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنید

وی افزود: اکنون، با توجه به بخشنامه‌ای که صادر شده است، اکثر این دانشجویان باید به کلاس‌ها رفته باشند. اگر دانشجویی علی‌رغم این بخشنامه، دانشگاه با او همکاری نکرده، به سازمان امور دانشجویان مراجعه کند. در قسمت دانشجویی، آقای دکتر دانشور، مسئله مراجعه‌کنندگان را پیگیری می‌کند.

اگر تخلفی مربوط به تقلب در امتحان یا پژوهش باشد، ما همکاری نخواهیم کرد

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: البته اگر تخلفی مربوط به تقلب در امتحان یا پژوهش باشد، ما همکاری نخواهیم کرد و هیچ‌گونه وساطتی در این موارد از سوی سازمان امور دانشجویان و معاونت دانشجویی وزارت علوم انجام نخواهد شد. اما با تخلفات مرتبط با فعالیت‌های سیاسی یا فعالیت‌های غیرسازمان‌یافته‌ی اخلاقی با رأفت اسلامی برخورد می‌کنیم. در مواقعی هم که تخلف اخلاقی، به شکل سازمان‌یافته اتفاق افتاده‌است، کوتاه نخواهیم آمد. اما یک موقع مسئله‌ای مثل شل‌حجابی و… بوده است که اینجا ما رافت اسلامی خواهیم داشت.

کمک می‌کنیم سنوات ناشی از تعلیق منجر به اخراج دانشجویان نشود

وی همچنین در مورد چالش سنوات دانشجویانی که حکم تعلیق داشته‌اند، گفت: در این موارد هم به دانشجویان، کمک می‌کنیم تا بدون احتساب سنوات در نظرگرفته شود و در نهایت افزایش سنوات دانشجویان منجر به اخراج نشود و بتوانند درس‌شان را ادامه دهند.

حبیبا همچنین گفت: آن دسته از مواردی که سنوات اضافی‌شان به خاطر تخلفات آموزشی و پرورشی است. به هیچ‌وجه مشمول کمک‌های معاونت دانشجویی نخواهند شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه