جلالی:دستورالعمل شهید زاهدی ‌برای دفاع سایبری تدوین شده است

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۴۱


رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: دستور العملی به نام شهید زاهدی ‌در حوزه دفاع سایبری تدوین شده و دستورالعمل اقدامات عمومی دستگاه‌های اجرایی نیز به نام شهید نیلفروشان نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیش از ظهر امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط درگیری محور مقاومت با رژیم صهیونیستی هستیم و‌ نگاه به این درگیری هم یک نگاه جدی است.

وی افزود: جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی چشم هیتلر را روشن کرده است و تمام این جنایات در جلوی چشم جهانیان در حال رخ دادن است و این سطح از جنایت در بدترین شرایط ممکن با حمایت داعیه داران حقوق بشر در حال رخ دادن است.

سردار جلالی ادامه داد: موضوع مقاومت یک موضوع گفتمانی و تمدنی است و با شهادت فرماندهان خاتمه پیدا نمی‌کند. حضور حماسی فرماندهان ما در سنگرها نشان دهنده این است که مقاومت زنده است و اگر‌ کسی مانند یحیی سنوار شهید شود سنوارهای دیگر جای او را پر می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تبیین جنابات اسرائیل یک موضوع راهبردی است، گفت: سکوت در برابر این جنایات از سوی سردمداران حقوق بشر یک تضاد آشکار است و مقاومت مشروع ترین کار رزمندگان جبهه مقاومت است. خون فرماندهان شهید جبهه مقاومت تداوم بخش این جبهه خواهد بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم از درون و هم در منظر بین الملل به یک فروپاشی رسیده است و رزمندگان مقاومت نظم جدیدی بر خلاف خواست اسرائیل شکل داده‌اند که طلایه‌دار نسل جدید مقاومت خواهد بود.

جلالی اظهار داشت: توان دفاعی و قدرت ما در حوزه‌های مختلف ما را تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و راهبردی کرده است بنابراین موضوع مقاومت هم یک موضوع راهبردی است اما در جنگ‌ها پاسخ دادن یک موضوع متقابل است و باید دنبال شود.

وی افزود: رویکرد برنامه‌های ما امسال برنامه‌های عملیاتی و کسب آمادگی بر مبنای راهبردهای دشمن و سناریوهایی است که او امکان اجرا دارد. این برنامه‌ها در دو بعد انسجام ملی و ارتقای آمادگی‌های زیرساختی برای مقابله و‌ پاسخ به اقدامات دشمن طراحی شده است. برای هر سناریویی برنامه‌هایی در هشت دستور العمل پیش بینی شده است و به عنوان مصوبه شورای امنیت کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: وقتی در شرایط تهدید قرار می‌گیرم انسجام ملی حرف اول را می‌زند و همه جرایان‌ها باید دفاع از منافع ملی را دنبال کنند. دستور العملی به نام شهید زاهدی ‌در حوزه دفاع سایبری تدوین شده است و دستورالعمل اقدامات عمومی دستگاه‌های اجرایی به نام شهید نیلفروشان نامگذاری شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: دستورالعمل شهید کاظمی برای اقدامات استانی تدوین شده است. در‌حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور دستورالعمل شهید باکری برای پایش تهدید و مدیریت مخاطرات ‌‌تداوم کارکردهای ضروری جزو این دستور العمل است تا اگر در شرایطی برخی زیر ساخت‌ها آسیب دید بتوانیم به فعالیت ادامه دهیم. در حوزه پرتوی و الکترومغناطیس و خرابکاری‌هایی که در این حوزه متصور است نیز دستورالعمل‌های شهید فخری زاده و شهید چمران تدوین شده است.

ادامه دارد..

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه