دکتر طب هوا و فضا؛ بررسی تخصص و لیست بهترین پزشکان طب هوا و فضا

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۴۳


آیا برای رفع مشکلات مربوط به ارتفاع مانند کوهنوردی در ارتفاعات بالا، پرواز یا سایر شرایط مشابه، به‌دنبال پزشک متخصص هستید؟

آیا برای رفع مشکلات مربوط به ارتفاع مانند کوهنوردی در ارتفاعات بالا، پرواز یا سایر شرایط مشابه، به‌دنبال پزشک متخصص هستید؟ دکتر طب هوا و فضا متخصصی است که در برطرف کردن این مشکلات می‌تواند به شما کمک بسزایی کند. ازاین‌رو در این مقاله به بررسی طب هوا و فضا و زیرشاخه‌های آن خواهیم پرداخت. همچنین خدمات این پزشکان به مراجعان خود را توضیح خواهیم داد. در نهایت به بیان نحوه پیدا کردن لیست بهترین متخصصان طب هوا و فضا خواهیم پرداخت؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به این تخصص مهم شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

تخصص طب هوا و فضا چیست؟

پیشگیری از بیماری‌ها در فضا و سلامت فضانوردان و هوانوردان در حوزه تخصص دکتر هوا و فضا و پزشکی فضایی است. متخصص طب هوا و فضا، به سلامت روان و سلامت جسمی خلبانان، سرنشینان، مسافران هواپیما و فضاپیما می‌پردازد. این افراد در معرض شرایط خاصی همچون کمبود اکسیژن در ارتفاعات، اثرات میکرو گرانش بر بدن انسان و فشار کم هوا قرار دارند.

واکسیناسیون، جراحی در فضا، ارائه آموزش‌های جسمانی، آموزش‌های فنی، آموزش بهداشت فضایی، توصیه تغذیه مناسب و ورزش منظم از جمله وظایف متخصص هوا و فضا است. این اقدامات باعث پیشگیری از بیماری‌ها در فضا و به امکان‌پذیر کردن سفرهای فضایی طولانی‌مدت می‌شوند. بیماری‌های ارتفاعات، بیماری کوهستان، ادم ریوی ارتفاع، آمبولی چربی و آتروفی عضلات، شایع‌ترین بیماری‌های فضایی هستند. اگر در حرفه های حوزه هوا و فضا مشغول به کار هستید، می‌توانید برای مشاوره سلامتی و خدمات مرتبط، از سامانه نوبت دکتر هوا و فضا دکتردکتر استفاده کنید.

بررسی زیرشاخه‌های طب هوا و فضا

زیرشاخه‌های مختلف طب هوا و فضا به جنبه‌های مختلف حفظ سلامت و ایمنی در محیط‌های هوانوردی و فضایی می‌پردازند که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

بهداشت عمومی در هوانوردی: به مسائل بهداشت عمومی مرتبط با سفر هوایی، از جمله پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی می‌پردازد.طب پروازی: تخصص در سلامت پرواز و شرایط پزشکی پرواز مانند فشار کابین و آثار پرواز طولانیطب فضایی: تخصص در سلامت فضانوردان و کار در محیط‌های بی‌وزنی و شرایط سخت فضاییطب ارتفاع: درمان بیماری‌هایی همچون بیماری‌های ریوی ارتفاع و بیماری کوهستانروانپزشکی و روانشناسی فضانوردان: تخصص در سلامت روانی فضانوردان همچون مدیریت استرس، اختلالات خواب و محیط بسته

پزشکان هوا و فضا از طریق این فوق تخصص‌ها چالش‌های مختلف هوانوردان و فضانوردان را کنترل و درمان می‌کنند.

برای چه مشکلاتی باید به پزشک هوا و فضا مراجعه کرد؟

معمولا افرادی که به‌طورمکرر درگیر سفرهای هوایی یا فضایی هستند، به دلایل زیر به دکتر طب هوا و فضا مراجعه می‌کنند:

ارزیابی تناسب اندام و سلامت پزشکی در فضا: ارزیابی آمادگی پزشکی خلبانان، خدمه هواپیما و کنترلرهای ترافیک هوایی برای اطمینان از اینکه آن‌ها می‌توانند به طور ایمن وظایف خود را انجام دهند.مجوز پزشکی برای سفر هوایی: ارزیابی مناسب بودن وضعیت افراد با شرایط پزشکی برای سفر هوایی یا فضاییرسیدگی و کنترل فوریت‌های پزشکی حین پروازپیشگیری و درمان هیپوکسی: رسیدگی به مسائل کمبود اکسیژن در ارتفاعات بالاقرار گرفتن در معرض تابش: محافظت از افراد در برابر تشعشعات مضر فضاییG-Force Effects: مدیریت تاثیر نیروهای شتاب بالابر بدناثرات میکروگرانشی: مقابله با آثار فیزیولوژیکی بی‌وزنی بر بدن انسان

هوانوردان و فضانوردان همچنین برای دریافت حمایت از سلامت روان در محیط‌های منزوی و بسته، مانند ماموریت‌های فضایی طولانی‌مدت به پزشک طب هوا و فضا مراجعه می‌کنند.

معرفی خدمات دکتر هوا و فضا

مسئولیت‌های دکتر هوا و فضا برای تضمین سلامت و ایمنی افراد درگیر سفرهای هوایی و فضایی شامل موارد زیر می‌شود:

معاینات پزشکی: انجام معاینات پزشکی برای خلبانان، خدمه هواپیما و فضانوردان به‌منظور تعیین آمادگی آن‌ها برای پرواز و انجام وظایف خاصپیشگیری: توسعه و مدیریت برنامه‌های پزشکی پیشگیرانه، از جمله آموزش پرسنل پرواز در مورد سبک زندگی سالممراقبت‌های پزشکی در پرواز: ارائه مراقبت‌های پزشکی در طول پرواز و شرکت در ماموریت‌های پروازی برای مشاهده و مشاوره در مورد مسائل هواپزشکی

متخصصان طب هوا و فضا همچنین به بررسی و ارزیابی محیط زندگی و کار هوانوردان و فضانوردان به‌منظور شناسایی و کنترل خطرات بهداشتی می‌پردازند.

لیست دکتر طب هوا و فضا؛ بهترین دکترهای هوا و فضا در ایران

برای پیدا کردن بهترین دکترهای طب هوا و فضا می‌توانید به پلتفرم‌های پزشکی آنلاین مانند وب‌سایت دکتردکتر مراجعه کنید و به لیست پزشکان هوا و فضا دسترسی داشته باشید. در این لیست می‌توانید براساس نوع خدمت، تخصص، تحصیلات و امتیاز سایر کاربران، بهترین پزشک هوا و فضا متناسب با شرایط و خواسته خود را پیدا کنید. پس از انتخاب پزشک موردنظر امکان رزرو نوبت حضوری یا دریافت مشاوره تلفنی با دکتر هوا و فضا را خواهید داشت. همه این کارها به‌صورت آنلاین و با چند کلیک سریع انجام خواهد شد. ازاین‌رو بر صرفه‌جویی وقت و انرژی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دریافت نوبت پزشک طب هوا و فضا با دکتردکتر با چند کلیک ساده

در این مقاله طب هوا و فضا و زیرشاخه‌های آن را بررسی کردیم. همچنین به بیان دلایلی که افراد به دکتر هوا و فضا مراجعه می‌کنند و خدمات ارائه‌شده توسط این پزشکان پرداختیم. با پاسخ به سوال‌های تخصص طب هوا و فضا چیست و دکتر هوا و فضا کیست، تاثیر انتخاب بهترین متخصص هوا و فضا، بر سلامت فضانوردان و پرواز روشن می‌شود. متخصص طب هوا و فضا، با پیشگیری از بیماری‌ها در فضا، انجام معاینات پزشکی و جراحی در فضا، عملکرد درست فرد و سلامت پرواز را تامین می‌کند. درمان بیماری‌ها در فضا شامل بیماری‌های ارتفاعات، آمبولی چربی، ادم ریوی ارتفاع و اثر میکروگرانش بر بدن انسان از وظایف دکتر هوا و فضا است.

اگر سفری هوایی در پیش دارید و نگران شرایط کاهش اکسیژن یا کاهش فشار هوا هستید، باید بدانید بهترین متخصص طب هوا و فضا کیست. برای دریافت پاسخ این سوال، پس از ورود به سایت دکتردکتر، متخصص طب هوا و فضا را جستجو کنید. با یافتن متخصص مورد نظر خود و کلیک روی گزینه «نوبت بگیرید»، وارد پروفایل او می‌شوید. در این بخش می‌توانید زمان مراجعه و نوبت خود را قطعی کنید.

اگر برای برطرف کردن مشکلات ارتفاعی خود در کوهستان یا هواپیما یا سایر شرایط مشابه به‌دنبال رزرو نوبت دکتر طب هوا و فضا هستید، مراجعه به لیست پزشکان هوا و فضا در وب‌سایت دکتردکتر انتخابی هوشمندانه برای شما خواهد بود؛ زیرا در سریع‌ترین زمان ممکن و با چند کلیک ساده می‌توانید بهترین متخصص طب هوا و فضا متناسب با خواسته و شرایط خود را پیدا کنید. همچنین به شماره تلفن، آدرس مطب و روزهای کاری آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای بهره‌مندی از خدمات گسترده دکتردکتر (https://drdr.ir/) همین الان به وب‌سایت این مجموعه و لیست دکترهای هوا و فضای آن مراجعه کنید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.