راه اندازی قرارگاه سلام در چرداول

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۵۴


به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی که باعث ایمنی و آمادگی می‌شود قرارگاه سلام در بحران‌ها باحضور محمدی فرماندارشهرستان، بیگلری مدیرکل مدیریت بحران،چراغی معاونت مدیریت بحران،شکربیگی بخشدار مرکزی در شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام،

مجید بیگلریان‌ روز چهارشنبه، در همایش قرارگاه سلام در شهرستان چرداول اظهار کرد:  بخش صنعت  وصنعتگران وهمچنین مشارکت بخش خصوصی در چرخه مدیریت بحران و پاسخ به مخاطرات بر اساس ماده ۹ قانون مدیریت بحران، مورد توجه دولت قرار گرفته است.
وی با ذکر اینکه راه اندازی و تشکیل قرارگاه سلام به منظور شناسایی و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی کشور در بحران ها مورد تاکید و حمایت جدی مسوولان قراردارد افزود: استفاده از توان تجهیزات و ظرفیت‌های بخش خصوصی الخصوص بخش صنعت  نقش مهمی در مدیریت بحران در مواقع مخاطرات و حوادث غیر مترقبه دارند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام ایجاد آمادگی مطلوب سازمانی و عملیاتی برای پاسخ به بحران را دستاورد مهم قرارگاه سلام عنوان کرد و گفت: کارگروه استانی قرارگاه سلام از سال گذشته در سطح شهرستان‌های استان و امروز هم شهرستان  چرداول تشکیل شده است.
بیگلریان‌ افزود: در این همایش‌ها و کارگروه‌ها ضمن سنجش توان بخش خصوصی و نحو مشارکت در مدیریت بحران در حوزه‌های آموزش، اجرای مانور و آماده‌سازی تیم‌های واکنش سریع هماهنگی های لازم در فرماندهی عملیات پاسخ به بحران انجام می‌شود.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام تصریح کرد: با توجه به آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت بحران حضور تشکل‌های مردمی، داوطلب و بخش خصوصی در فرایند مدیریت بحران برای دستگاه های موضوع ماده (۲) قانون، داوطلبانه و بدون ایجاد تعهد استخدامی است

بیگلریان اضافه کرد: داوطلبانی که در فاصله زمانی اعلام تا خاتمه شرایط اضطراری موضوع ماده (۱۱) قانون، در انجام وظایف محوله آسیب دیده و یا فوت می‌کنند، مشمول آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۰) قانون مدیریت بحران کشور(فداکار خدمت ) می‌شوند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.