هاشمی: مشکلات پروژه‌های فیبر نوری را برطرف می‌کنیم

مشرق نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۴۲


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت اظهار کرد: در حال برطرف کردن مشکلات پروژه‌های فیبر نوری هستیم.

به گزارش مشرق، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت گفت: یکی از موضوعات جدی که در حال حاضر مطرح است، کیفیت شبکه اینترنت است. نامناسب بودن کیفیت دسترسی به شبکه باعث شده که بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات جدی مواجه شوند، لذا وزارت ارتباطات تلاش می‌کند تا از ظرفیت بخش خصوصی به‌ویژه در این زمینه استفاده کند.

وی در خصوص توسعه پیام رسان‌های داخلی اظهار کرد: در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی، تعداد کاربران فعلی قابل توجه است و ما تلاش داریم تا حمایت‌های لازم را برای تقویت خدمات این پیام‌رسان‌ها انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص زیرساخت‌های توسعه شبکه فیبرنوری کشور که در دولت قبلی به سرعت پیگیری می‌شد، بیان کرد: همچنین در مورد توسعه فیبر نوری که دولت قبلی پیگیر آن بود، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و ما به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و با کیفیت هستیم. البته در گذشته به دلیل تعجیل در اجرای پروژه‌ها اشکالات فنی پیش آمده که در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی در خصوص پرتاب ماهواره‌های کشورمان، اظهار کرد: ما امسال پرتاب ماهواره نخواهیم داشت و دو ماهواره که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد.

هاشمی، گفت: فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم و تلاش می‌شود تا از ظرفیت نخبگان کشور نیز بهره‌برداری شود. در نهایت، ما به طور موازی از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای پیشبرد پروژه‌های فضایی استفاده خواهیم کرد و انتقال دانش و فناوری نیز در دستور کار ما قرار دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.