خدمات حمل و نقل هوایی مشمول مالیات بر ارزش افزوده است

تین نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۰۳


خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی و کلیه خدماتی که در فهرست معافیت های ماده ۹ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و سایر احکام قانونی ذکر نشده است، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود.

تین نیوز |

به موجب اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی و کلیه خدماتی که در فهرست معافیت های ماده ۹ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و سایر احکام قانونی ذکر نشده است، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، دکتر سید محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که براساس مفاد بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۱۴ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ فروشندگان خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده است.

سبحانیان، در نامه شماره ۲۰۰/۵۴۴۰۷/د به تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ خطاب به مدیران کل امور مالیاتی اعلام کرد که با توجه به ابهامات مطرح شده در خصوص مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی به اطلاع می رساند، براساس مفاد بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۱۴ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۲، فروشندگان خدمت در ایران نسبت به کلیه خدماتی که در فهرست معافیت های ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و سایر احکام قانونی ذکر نشده است، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود. حکم مذکور در خصوص فروشندگان خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی نیز جاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.