پیگیر کار مردم تهران، این‌بار در شمیران

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۲:۲۱


اهالی شمالی‌ترین محدوده تهران میزبان جعفر شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بودند که برای بازدید از روند پروژه‌های در حال ساخت منطقه یک حاضر شد. سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه یک و جمعی از معاونان مدیران شهری که او را همراهی و از طرح‌های بزرگ و کوچکی بازدید کردند.

همشهری- پروانه بهرام نژاد: سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه یک و جمعی از معاونان مدیران شهری که او را همراهی و از طرح‌های بزرگ و کوچکی بازدید کردند که وسعت‌شان به بیش از ۱۸هزار مترمربع پروژه می‌رسد و کاربری فرهنگی و ورزشی دارند.

«پیگیر کار مردم تهران» عنوان نهضتی است که از سوی اعضای پارلمان شهری دوره ششم کلیدخورده و آنها هربار با حضور در یک محدوده و منطقه پایتخت، ضمن شنیدن خواسته‌های شهروندان و رسیدگی به آنها، نظارت میدانی بر روند اجرای پروژه‌ها را نیز به دقت رصد می‌کنند. شربیانی، عضو شورای شهر تهران در پی همین نهضت با حضور در منطقه یک، ساخت دروازه فرهنگی دربند را نیاز این نقطه مهم گردشگری تهران می‌داند: اجرای ۷هزار مترمربع سنگفرش در مسیر کوهنوردی و ساخت دروازه فرهنگی با استفاده از المان‌های فرهنگی و بومی شمیران کار ارزنده‌ای بوده و این سردر، به‌عنوان نمادی ماندگار خواهد شد.

منطقه یک بالغ بر ۱۸هزار مترمربع فضای در حال ساخت شامل مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی در ازگل، قیطریه، گلابدره، باغ فردوس و... دارد که جزء محله‌های کم‌برخوردار منطقه محسوب می‌شوند. به‌گفته عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با توجه به اینکه این منطقه سهم بسزایی در حوزه درآمدی شهر تهران دارد، لازم است برای ساکنان آن پروژه‌های مناسبی تعریف و خدمات بیشتری به آنها ارائه شود تا همه شهروندان این منطقه از امکانات مناسب شهری برخوردار باشند.

تلاش برای حفظ درختان در ساخت و ساز از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری شمال پایتخت است و از این‌رو در ساخت ساختمان جدید سرای محله باغ فردوس نیز این موضوع مشهود است. شربیانی در این بازدید، ساختمان سرای محله باغ فردوس را نماد حفظ درخت می‌داند و می‌افزاید: طراحی و ساخت این ساختمان و حفظ درخت کهنسال در میان آن، کار مورد توجهی است که باید الگویی برای مسئولان شهری، معماران و سازندگان باشد.

-حضور در دربند و بازدید از دروازه در حال ساخت

-بازدید از سرای محله باغ فردوس

-دیدار با شهروندان

-رسیدگی به درخواست‌های شهروندان

-دیدار و گفت‌وگو با خانواده شهید طباطبایی‌پور

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.