جهش سود یک شرکت خدمات دریایی و بندری در نیمه اول سال 1403

تین نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۲:۲۰


شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا(دسینا) در مقایسه شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ با دوره مشابه سال مالی قبل افزایش چشمگیر ۱۶۲درصد را در سود خالص تجربه کرده که ناشی از افزایش عمده درآمد است.

تین نیوز |

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با نماد بورسی (دسینا) در مقایسه شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ با دوره مشابه سال مالی قبل، افزایش چشمگیر ۱۶۲درصد را در سود خالص تجربه کرده که این جهش سود ناشی از افزایش عمده درآمدهای شرکت است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بررسی گزارش های دسینا در کدال حکایت از آن دارد که حاشیه سود ناخالص شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا(دسینا)  به ترتیب در شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ و دوره مشابه سال قبل ۵۱.۷ درصد و ۶۲.۵ درصد است.

افرایش ۹۹ درصدی در درآمدهای عملیاتی شرکت در مقایسه شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ با دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از افزایش درآمد اجاره مخازن، افزایش در مبلغ تخلیه و بارگیری کانتینر و تغییر نرخ تسعیر ارز در این بازه است.

اصلی ترین اجزای بهای تمام شده شرکت هزینه نیروی انسانی و هزینه قطعات، لوازم یدکی و تعمیر، نگهداری ماشین آلات و تجهیزات میباشد که افزایش ۵۴درصد بهای تمام شده در شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش در این هزینه‌ها و سطح عمومی قیمت ‌ها است.

به تفکیک ناحیه، به ترتیب بیشترین افزایش درآمد در مقایسه شش ماهه ابتدای ۱۴۰۳ با دوره مشابه سال قبل در ناحیه جنوب غرب ۱۹۸درصد ، ناحیه شمال ۷۸درصد ، ناحیه جنوب شرق ۶۲درصد بوده است.

شایان ذکر است؛ آخرین قیمت سهم دسینا در بورس تهران ۵۴۹۰۰ ریال بوده و در 3 ماه اخیر ۸.۷۶ درصد رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.