تشدید بارش‌ها در این استان برای فردا و پس فردا

دنیای اقتصاد . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۱۶


ایسنا : میرشجاع با اشاره به آغاز روند بارش‌ها در این استان سمنان طی یکی دو روز اخیر خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در ایستگاه هواشناسی چاشم ثبت شده است.

 رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از صدور هشدار نارنجی در این استان خبر داد.

نادیا میرشجاع اظهار کرد: پیش از این دو هشدار زرد هواشناسی و نارنجی کشاورزی نیز صادر شده است. 
وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در آسمان این استان افزود: پیش‌بینی می‌شود طی اواخر وقت فردا پنج‌شنبه و جمعه با تقویت فعالیت این سامانه بارشی در غالب نقاط استان شاهد باران، رگبار، رعد و برق و احتمال بارش برف و تگرگ و کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان باشیم. 

وی از احتمال مه‌آلودگی و کاهش دید در بسیاری از مناطق و خصوصا مناطق شمالی استان خبر داد و گفت: طی این چند روز احتمال وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای نیز پیش‌بینی شده است. 

وی همچنبن با اشاره به آغاز روند کاهشی دما یادآوری کرد: پیش‌بینی شده که دمای هوا در این استان ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش یافته و دما در برخی مناطق شمالی و کوهستانی استان به زیر صفر درجه هم برسد. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش بادهای شدید در بیشتر نقاط استان گفت: شدت بادها در روزهای پایانی هفته در بیشتر نقاط استان و خصوصا مناطق مستعد و بادخیز، شدیدتر می‌شود. 

وی از عموم شهروندان و خصوصا روستاییان هم‌استانی خواست: هشدارها را جدی گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از احتمال جاری شدن روان‌آبی و سیلاب خبر داد و افزود: با توجه به احتمال کاهش دید و لغزنده بودن جاده‌ها توصیه می‌شود که شهروندان از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان اجتناب کنند. 

وی با اشاره به بیشینه و کمینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در استان یادآوری کرد: ایستگاه حسینان با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر رضوان با ۲.۹ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان است. 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از هفته آینده نیز احتمالا شاهد ورود یک سامانه بارشی جدید به آسمان این استان باشیم. 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.