پزشک ایرانی که در لبنان شهید شد کیست؟ + بیانیه وزارت خارجه

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۰۴


وزارت امور خارجه امروز در بیانیه‌ای در پی شهادت پزشک ایرانی در لبنان اعلام کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ و جنایت جنگی است.

رویداد۲۴| یک شهروند ایرانی دیگر هم در لبنان شهید شد. بعد از معصومه کرباسی، رژیم صهیونیستی کی پزشک ایرانی را ترور کرده است.
دکتر علی حیدری بر اثر حمله پهپادی رژیم اسرائیل به خودرو او به شهادت رسید. قرار است پیکر او روز پنجشنبه به کشور منتقل شود.

وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) دوم آبان درباره شهادت علی حیدری پزشک ایرانی در لبنان در پی حمله رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت مظلومانه علی حیدری، پزشک متعهد و خادم و دلسوز مردم لبنان و ایرانیان مقیم این کشور، که در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان به درجه رفیع شهادت رسید، به خانواده آن شهید عزیز و مردم مقاوم و شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند رحمان برای وی علو مقام و برای بازماندگان و خانواده ایرانیان مقیم لبنان صبر و اجر مسئلت می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت.

در این بیانیه آمده است: اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وزارت خارجه در این بیانیه عنوان کرده است: رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی در غزه و متعاقب آن تجاوز به لبنان، مراکز درمانی و پزشکان و امدادگران را بار‌ها مورد حمله قرار داده و علاوه بر تخریب کامل بسیاری از بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان، صد‌ها نفر از درمان‌گران را به شهادت رسانده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، وظیفه سازمان‌ها و نهاد‌های ذیصلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمانی در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار داد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.