پزشکیان بیش از همه پایبند به حفظ کیان خانواده است

پرسون . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۲:۴۹


علی نیکزاد:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رفع فیلترینگ می گوید: همه علاقمند هستیم که از موضوع فضای مجازی و اینترنت نهایت استفاده را داشته باشیم اما کیان خانواده، کودکان معصوم و جوانان که باید با آمیزه دینی و الهی پرورش یابند، را باید در نظر بگیریم.

به گزارش سایت خبری پرسون، پنجمین حضور مسعود پزشکیان در مجلس علاوه بر اینکه با ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس همراه بود، یک خبر دیگر هم برای مردم داشت؛ رفع فیلترینگ.

پزشکیان در حاشیه حضور خود در مجلس بر این نکته تاکید کرد که پایبند اظهارات خود پیرامون رفع فیلترینگ است و به نحوی که برای کسی سوءتفاهم پیش نیاید، با وزیر ارتباطات به دنبال این اقدام است.

نکته مهم در خبر پزشکیان این بود که او گفت در تفاهم با سایر نهادها به دنبال رفع فیلتر است. بعد از صحبت های رئیس جمهور درباره رفع فیلترینگ این پرسش مطرح می شود که در این قضیه مجلسی که برخی نمایندگان آن به دنبال طرح جدید فیلترینگ هستند، تا چه اندازه با دولت برای رفع فیلتر همراه است؟

در پاسخ به این پرسش «علی نیکزاد ثمرین»، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به شناخت خود از پزشکیان اشاره می کند و می گوید؛ «پزشکیان بیش از همه پایبند به حفظ کیان خانواده است و از آن طررف هم نمی شود فضای مجازی را رها کرد.»

در ادامه گفتگو با علی نیکزاد ثمرین، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای نیکزاد! رئیس جمهور اعلام کردند که به دنبال رفع فیلترینگ هستند، نگاه مجلس را در موضوع فیلترینگ نزدیک به دولت می بینید؟

آقای رئیس جمهور اینکار را انجام دهد. بهر حال ما هر چه در قانون وجود دارد را مدنظر قرار می دهیم. این قضیه در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است.

در دنیا نیز کشورها هیچ وقت فضای مجازی را رها نکرده اند. بلکه محدودیت هایی گذاشته اند و در عین حال تجارت، تحصیل، استفاده علمی، بیزینس ها و مباحث مختلف راهبردی برای حیات اجتماعی را در نظر گرفتند.

همه علاقمند هستیم که از فضای مجازی و اینترنت نهایت استفاده را داشته باشیم اما کیان خانواده، کودکان معصوم و جوانان که باید با آمیزه دینی و الهی پرورش یابند را باید در نظر بگیریم. بنابراین شورای عالی امنیت در این زمینه در حال انجام اقداماتی است، اگر دوستان ما مسلط باشند و بتوانند کارهایی که در کشورهای دیگر توانستند انجام دهند و از اینترنت و فضای مجازی به عنوان ابزاری برای تحصیل، تدریس، بیزینس و پیشرفت های علمی استفاده کنند، لذا از این منظر کسی مخالف این قضیه نیست.

*اگر آقای پزشکیان در مورد فیلترینگ اصلاحیه تقدیم مجلس کند، نمایندگان تا چه اندازه با دولت همکاری می کنند؟

پزشکیان قطع به یقین بیش از همه به کیان خانواده، مصونیت کودکان و دغدغه فکری نوجوانان اعتقاد دارد. معنی رفع فیلترینگ اگر به معنای رها بودن همه چیز باشد، هیچ کس نمی پذیرد و از آن طرف هیچ کس ابزاری که برای تحصیل، تدریس، علم، بیزینس، استفاده از فناوری های نوین و ارتباط با دنیا استفاده می شود، را انکار نمی کند. همه می خواهند کیان خانواده و اصول اخلاقی و تربیتی رعایت شود.

بنابراین باید همه توان را بگذاریم و از کسانی که در این رشته دارای تحصیلات هستند و متخصص و خبره این کار هستند استفاده کنیم. در حقیقت در همان کشورهای پیشرفته ای که شاید به اندازه ما کمتر به مباحث دینی، اخلاقی و انسانی کمتر باشد و دین، اخلاق و انسانیت ما بیشتر از آنها در عرصه های اجتماعی نمود و بروز دارد، باید بتوانند این مضرات را از بین ببرند و بتوانند از آنچه به جامعه انسانی فایده می رساند، استفاده کنند.

*در مورد قانون عفاف و حجاب...

لایحه عفاف و حجاب تبدیل به قانون شده، شوررای نگهبان هم تایید کرده، انشاالله مراحلش را طی خواهد کرد.

*براساس آنچه سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفته مجلس منتظر اصلاحیه ای از طرف دولت است، شما اطلاعی در این مورد دارید؟

خیر، من خبر ندارم.

خبرآنلاین

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه