مالکیت ایران بر جزایر سه گانه اسناد تاریخی دارد

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۲:۰۹


سخنگوی دولت با تاکید بر مالکیت ایران بر جزایر سه گانه گفت: این سه جزیره همیشه مال ایران بوده و اسناد تاریخی دارد و این موضوع را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع حاکمیت مطلق ایران بر سه جزیره ابوموسی تنب کوچک و تنب بزرگ مورد تاکید جدی است و هیچ کسی حق ندارد به پاره تن ایران نگاه چپ بکند، لذا مطلقاً این موضوع پذیرفته نیست.

وی با بیان این که این سه جزیره همیشه مال ایران بوده و اسناد تاریخی دارد و این موضوع را ثابت می‌کند، تاکید کرد: برخی کشورها دست از شیطنت‌های رسانه‌ای بردارند چون این چیزی بیشتر از یک بازی رسانه‌ای نیست و این موضوع مورد تاکید همه اعضای هیأت دولت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت در مورد وضعیت دو خبرنگار بازداشت شده اظهار کرد: موضوع دو خبرنگار بازداشتی در حیطه اختیارات ریاست قوه قضائیه است و دولت هم از طریق قوه قضائیه در حال پیگیری موضوع است.

وی ادامه داد: از همکاری خوب قوه قضائیه تشکر می‌کنیم نگاه شأن نگاه حل مساله‌ها بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قیمت بنزین بیان کرد: همانطور که بارها تاکید شده مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد.

وی ادامه داد: حتماً اگر موضوع افزایش بنزین به جمع‌بندی بخواهد برسد با مردم مطرح می‌شود و بدون آمادگی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت، همه تلاش‌ها بر این هست که علی رغم وجود فشارهایی که بر دولت وجود دارد کمترین فشار بر مردم تحمیل بشود.

مهاجرانی درباره قیمت طلا و سکه خاطر نشان کرد: قسمتی از افزایش قیمت سکه و طلا و دلار ناشی از نوسانات جهانی است؛ انس جهانی طلا بالا رفته است، لذا شاهد یک حباب در حوزه سکه هستیم و دولت دارد تلاش می‌کند با سیاست‌هایی که بانک مرکزی معمولاً اتخاذ می‌کند این موضوع رو مدیریت بکند.

سخنگوی دولت گفت: مردم بدانند که دولت همه تلاش خود را دارد می‌کند و دچار مشکل جدی هم در این زمینه نیست با وجود اینکه شرایط منطقه در شرایط ویژه ای قرار دارد، امیدواریم هر چه زودتر ثبات به بازار طلا برگردد.

وی با اشاره به ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس، اذعان کرد: جهت‌گیری بودجه به شدت در جهت حمایت از بازارهای پولی و مالی و حمایت از تولید و توجه به عدالت و انجام اصلاحات ساختاری است که این موارد در بودجه دیده شده است. در لایحه بودجه جداولی وجود دارد که شامل جداول کلان فرضیات بودجه و شناسنامه تخصصی بودجه است که به کنترل بودجه کمک می‌کند.

مهاجرانی عنوان کرد: ارتباط برنامه هفتم توسعه با احکام بودجه‌ای جز نکات مهمی است که تقدیم مجلس شده و امیدوار هستیم که در سه‌شنبه آینده ما شاهد تصویب کلیات بودجه توسط مجلس باشیم و دوستان ما ادامه کار را شروع کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به انتقادهای مطرح شده در مورد انتخاب استانداران، اظهار کرد: همانطور که در مورد انتخاب وزرا هم کارگروه‌هایی شکل گرفت، از همه سلایق رزومه دریافت شد، همه معرفی می‌شدند و حق همه افراد است که گزینه‌های خود را معرفی کنند اما وظیفه مجموعه‌ها است که افراد با بهترین شاخص‌ها انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که مورد نظر دوستان وزارت کشور است توجه به کارکرد است تا بتوانند حداکثر رضایتمندی را برای مردم ایجاد کنند. برای همین هم بیشترین وزن روی این موضوع است در عین حال که برخی ممکن است بگویند باید فرد دیگری انتخاب می‌شد مهم رضایتمندی مردم و کارکردهای مثبت در هر کدام از استان‌ها است.

وی در مورد وضعیت دو خبرنگار بازداشتی متذکر شد: از همکاری خوب و دیدگاه پدرانه ریاست قوه قضائیه تشکر می‌کنیم موضوعات در کشور ما حیطه بندی می‌شوند و ما اصل تفکیک قوا را در کشورمان به رسمیت می‌شناسیم موضوع دو خبرنگار بازداشتی در حیطه اختیارات ریاست قوه قضائیه است و دولت هم از طریق قوه قضائیه در حال پیگیری موضوع است.

وی بیان کرد: از همکاری خوب قوه قضائیه تشکر می‌کنیم نگاه شأن نگاه حل مساله‌ها بوده است.

مهاجرانی با اشاره به حادثه معدن طبس اذعان کرد: دولت مجموعه‌ای از خدمات حمایتی را تعریف کرد که مسکن شامل آن بود. همچنین ظرف ۱۸ روز شاهد بودیم که حکم مستمری‌بگیران این حادثه صادر شد و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان غرامت پس از انحصار وراثت به این افراد داده خواهد شد. لوازم منزل با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کسانی که اعلام نیاز کرده بودند تحویل خواهیم داد و یکسری کمک‌های آموزشی و بهداشتی و درمانی هم هست که اجازه دهید زمانی که به قطعیت رسید خدمت شما بگویم.

وی افزود: ضمن تشکر از تمام سازمان‌های مردم نهاد که همدلانه و دلسوزانه در این حادثه حضور داشتند. همه این اقدامات باعث افزایش سرمایه انسانی می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه