معاریو:«اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست داده است» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۲۱


شفقنا-روزنامه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی نوشت: «یک سال از جنگ می‌گذرد اما ارتش اسرائیل از تحقق اهداف خود در ایجاد بازدارندگی در برابر ایران شکست خورده است و تل‌آویو نتوانسته ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد و یا راهبردی برای پایان دادن به جنگ تدوین کند.»

به گزارش شفقنا، معاریو افزود: «اسرائیل کانون در وضعیت انزوای سیاسی جزئی به سر می‌برد و تحقیقات دادگاه لاهه گریبان تل‌آویو را گرفته است.»

این روزنامه اسرائیلی تصریح کرد: «اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست داده است و شاید بازیابی معادله بازدارندگی برتر به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد.»

معاریو نوشت: «باور این موضوع دشوار است که یک سال از 7 اکتبر سال 2023 میلادی سپری شده است و ما همچنان گریه می‌کنیم و حزب الله نابود شده و هنوز قدرت نهایی و سخن آخر خود را نگفته است.»

این رسانه اظهار داشت: «منطقه شمالی الجلیل هر روز و هر ساعت در معرض آتش موشک‌ها و پهپادهای حزب الله قرار دارد و دشوارتر از این، مشاهده شهرک‌های حومه غزه است که همچنان اغلب آن، ویران و متروکه است.»

معاریو در پایان نوشت: «قدرت و توان حزب الله اندک نیست و ما باید از غرور و خودبزرگ‌بینی برحذر باشیم.»

در همین ارتباط، «طال باری» مدیر مرکز تحقیقاتی اسرائیلی «آلما» هم گفت: «با وجود زیان شدیدی که به انبارهای تسلیحات حزب الله در سراسر لبنان وارد شده و طبق ارزیابی ها، توان موشکی کوتاه برد و میان برد آن آسیب دیده، اما حزب الله هنوز توان زیادی دارد و ضربات شدیدی به اسرائیل وارد می‌کند.»

وی افزود: «حزب الله آماده جنگ فرسایشی علیه اسرائیل است که برای آن مهیا شده است. این فرسایش در تداوم قدرت آتشباری و حملات به اسرائیل و افزایش آن نمایان شده است.»

از سوی دیگر، «امیر بوحبوط» تحلیلگر سایت «والا» نیز به توان تسلیحاتی دریایی حزب الله و نیز موشک ها و رادارهای پیشرفته آن اذعان کرد.

وی افزود: طبق برآوردها، حزب الله موشک های بالستیک دریایی دارد که توان هدف قرار دادن کشتی ها و سکوهای گازی و بنادر را دارد. حوثی ها(جنبش انصارالله) از موشک بالستیک دریایی استفاده کرده و سرویس های اطلاعاتی غربی را غافلگیر کردند. این موشک از ارتفاع بسیار زیاد به کشتی با زاویه ای برخورد می کند که گنبد آهنین دریایی توان مقابله با آن را ندارد و تهدیدی جدید و سخت در عرصه میدان است. این موشک کشتی را با زاویه ۴۰ درجه هدف قرار می دهد که چالشی بزرگ است.

مرکز آلما در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه حدود ۱۲۰۰ پهپاد توسط حزب الله به سمت اراضی اشغالی روانه شده است.

متن این خبر این در المیادین

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه