بارش برف در برخی مناطق کشور

آفتاب نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۳۹


در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی، از بامداد روز دوشنبه بارش باران در اکثر نقاط استان آغاز و اواخر دوشنبه این بارش‌ها در ارتفاعات به برف تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی، از بامداد روز دوشنبه بارش باران در اکثر نقاط استان آغاز و اواخر دوشنبه این بارش‌ها در ارتفاعات به برف تبدیل شده است. 

تداوم سامانه سرد بررسی در گیلان سبب شد که در برخی از مناطق این استان از جمله ارتفاعات تالش، ماسوله و آستارا محور پونل بیش از ۲۰ سانتی‌متر برف ببارد.

با تداوم بارش‌ها و کاهش دما در گیلان، پیش‌بینی می‌شود امروز تا بامداد پنجشنبه در مناطق کوهستانی از جمله محور پونل به خلخال و جاده دیلمان به سیاهکل و ماسوله بیش از ۲۵ سانتی‌متر برف ببارد.

آن‌طور که محمدرضا حق‌بین مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان می‌گوید، بارش برف در محور‌های کوهستانی استان تا امشب ادامه‌دار بوده و در محور پونل، ارتفاعات شهرستان رضوانشهر ۲۰ سانتی‌متر برف باریده و در داماش رودبار هم شاهد بارش پنج سانتی‌متری برف بودیم.

بر اساس گفته‌های حق‌بین، با توجه به بارش شدید باران تمامی پل‌های آبنمای گیلان برای ایمنی مردم و عدم تردد بسته بوده و تا یان بارش‌ها این روند ادامه‌دار است. 

طبق اعلام هواشناسی بیشترین میزان بار در استان در آبکنار بندر انزلی، تالش و رشت بوده و همین امر منجر به آب‌گرفتگی ابر در برخی مناطق شده است، ولی مشکل خاصی در استان وجود نداشته و طبق گفته‌های ستاد بحران استان تمام راه‌های روستایی گیلان باز است.

همچنین با توجه به کاهش شدید دما در گیلان بارش برف در محور پونل به خلخال و گردنه الماس به‌صورت مداوم و شدید بوده و همین امر سبب شد نیرو‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان به طور مداوم در این محور‌ها به‌ویژه محور‌های برف‌خیز حضور داشته و به بازگشایی مسیر بپردازند.

بارش نخستین برف پاییزی در گردنه حیران آستارا

بارش نخستین برف پاییزی که از امروز در ارتفاعات آستارا آغاز شده؛ گردنه حیران را سفیدپوش کرد و هم اکنون نیز شاهد بارش برف در این گردنه هستیم.

اولین برف پاییزی در سقز

اولین برف پاییزی مسیر سقز- بوکان، گردنه سرا و مسیر سقز به دیواندره و برخی از روستا‌های مسیر شهر صاحب را سفید پوش کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.