بوستان‌ها درقرق موتورسواران زباله گردی اتباع در منطقه ۱۸

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۴۲


گزارش بازدید میدانی از محله صاحب‌الزمانعج منطقه۱۸ توسط عضو شورای شهر مطرح شد

همشهری- زینب زینال زاده: بوستان‌ها فضاهایی عمومی برای حضور خانواده‌ها هستند. ممنوعیت ورود وسایل نقلیه ازجمله موتورسیکلت و حیوانات مانند سگ و... از ممنوعیت‌های لحاظ‌شده در بوستان‌های پایتخت هستند؛ ولی گویا این ممنوعیت‌ها از سوی برخی از موتورسواران در منطقه۱۸ رعایت نمی‌شود و اهالی این موضوع را در بازدید ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه از محله صاحب‌الزمان(عج) مطرح کردند و خواستار رسیدگی شدند. به‌گفته شهروندان، بوستان قائم، بزرگ‌ترین پارک منطقه۱۸ در این محله توسط موتورسواران متخلف قرق شده و خانواده‌ها امنیت ندارند. امانی در جلسه۲۷۳ روز گذشته شورای شهر تهران در گزارش خود سایر مطالبات اهالی محله صاحب‌الزمان(عج) (ناحیه۳ منطقه۱۸) را نیز به‌طور مفصل توضیح داد.

سرانه ورزش‌های آبی در منطقه۱۸ پایین است. در محله صاحب‌الزمان(عج) ۳قطعه زمین وجود دارد که در گذشته زمین چمن مصنوعی بوده‌اند؛ ولی به‌دلیل اعتراض شهروندان (سروصدا) جمع‌آوری شده‌اند. شهرداری منطقه خواستار ایجاد استخر در این زمین‌ها است که امیدواریم سازمان بوستان‌ها مساعدت کند.

محله صاحب‌الزمان در ناحیه۳ قرار گرفته و این ناحیه توسط دکل‌های برق فشار قوی به ۲بخش تقسیم شده‌است. بافت‌های مسکونی و تجاری در مجاورت دکل‌ها ساخته شده که البته این موضوع به شهرداری ارتباطی ندارد؛ اما به‌هرحال برای این موضوع تدابیری باید اندیشیده شود.

به‌گفته امانی، موتورسواران در بوستان‌های منطقه برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند. علاوه‌برآن آلودگی صوتی، افزایش سرقت و کاهش امنیت توسط موتورسواران در بوستان‌ها رقم خورده است. رسیدگی به این موضوع وظیفه شهرداری نیست و باید با کمک فراجا برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

دردسرهای زیرگذر چهارراه قهوه‌خانه
چهارراه قهوه‌خانه در بلوار معلم از محورهای اصلی و پرتردد منطقه و البته محله صاحب‌الزمان(عج) محسوب می‌شود. پروژه ساخت زیرگذر در این محور برای تردد امن شهروندان عملیاتی شده که زمان‌برشدن آن مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده‌است. مردم خواستار تکمیل سریع این پروژه‌اند.

منطقه۱۸ ازجمله محدوده‌های مهاجرپذیر شهر است. نگهداشت منطقه۱۸ در زمان بازدید خوب و قابل‌قبول بود. البته زباله‌گردها در محله صاحب‌الزمان(عج) حضور داشتند که در گفت‌وگو با آنها مشخص شد پسماندهای خشک توسط اتباع زباله‌گرد جمع‌آوری و کیلویی ۲۵۰۰تومان به پیمانکاران فروخته می‌شود.

باید به مقوله ورزش این محله هم توجه شود؛ چراکه تنها یک زمین چمن مصنوعی و ۳مجموعه ورزشی در محله وجود دارد. مجموعه ورزشی شهید قنبری متعلق به شهرداری تهران از ۲سال قبل تعطیل شده و ۲مجموعه ورزشی دیگر هم که در اختیار پیمانکار است، با قیمت‌های خارج از مصوبه شورا خدمات ارائه می‌دهند.

حدود ۷۰درصد املاک ناحیه۳، وقفی و ۵۰درصد املاک فرسوده است. این املاک به‌دلیل ریزدانگی و نداشتن امکان تأمین پارکینگ، شرایط استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را ندارند. بافت‌ها به‌شدت فرسوده‌اند و دراین‌خصوص شهرداری باید تمهیداتی پیش‌بینی کند.

مخازن زباله نوسازی شده اند

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه۱۸ که در جلسه دیروز حضور داشت، پس از ارائه گزارش محله صاحب‌الزمان(عج) پشت تریبون رفت و توضیحاتی درباره اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های در دستور کار ارائه داد.
موضوع: نگهداشت شهر و جمع‌آوری زباله‌ها
توضیحات: در ابتدای دوره بیش از ۲هزار مخزن زباله در منطقه وجود داشت که همه خراب بودند و امروز بیش از ۸۰درصد مخازن نوسازی شده‌اند.
موضوع: فرسودگی ۵۰درصد بافت مسکونی
توضیحات: در محله صاحب‌الزمان دارای بافت فشرده فرسوده هستیم. عمده املاک موقوفه و قولنامه‌ای است و ما نمی‌توانیم به آنها پروانه ساخت بدهیم و باید از نظر قانونی تدابیری اندیشیده شود؛ درغیراین‌صورت شاهد ساخت‌وساز غیرمجاز خواهیم بود.
موضوع: تکمیل انشعاب فاضلاب
توضیحات: یکی از تصفیه‌خانه‌های تهران در منطقه۱۸ است و ما آمادگی داریم که مجوز برای فاضلاب به شرکت فاضلاب بدهیم.
موضوع: ترافیک محله صاحب‌الزمان
توضیحات: تمام معارضان ملکی پروژه بزرگراه شهید بروجردی را بعد از ۱۵سال رفع کردیم و با افتتاح فاز دوم این بزرگراه مشکلات ترافیکی محله صاحب‌الزمان حل می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.