بازگشت اراضی بازارچه ساحلی بندرترکمن به بیت المال پس از ۲ دهه

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۴:۱۲


پس از تفویض اختیارات ویژه رئیس قوه قضاییه و با ورود دادگستری گلستان، قرارداد ۴۵ ساله طرح واگذاری اراضی بازارچه ساحلی اسکله بندرترکمن، لغو و به بیت المال بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: 20 سال پیش در قالب یک قرارداد 45 ساله، حدود ۱۵ هکتار از اراضی ساحلی بندرترکمن در ازای اجاره  ماهانه فقط یک میلیون تومان، برای اجرای طرح گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد که البته پس از گذشت ۲ دهه ، همان طرح گردشگری هم در این‌اسکله ایجاد نشد و مسکوت ماند.

آسیابی افزود: رئیس قوه قضاییه در سفر اول خود به گلستان  با درخواست مردم و مسئولان شهرستان بندرترکمن، اختیارات ویژه به رئیس کل دادگستری استان گلستان تفویض و به ایشان ماموریت داد تا موضوع را بررسی و اقدام کند.

وی تصریح کرد: در پی این دستور ،  رئیس کل دادگستری  گلستان و دادستان مرکز استان و اداره کل بازرسی کار بررسی مفاد این قرارداد را آغاز کردند و پس از بازدید میدانی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، پیگیری های مستمر برای بازگشت این اراضی به بیت المال شروع شد.

رئیس کل دادگستری گلستان که امروز در مراسم بازگشت اراضی این بازارچه ساحلی در بندرترکمن صحبت می کرد، گفت: پس از بررسی ها و بازدیدهای مختلف  خرداد سال گذشته‌پس از نشست های متعدد ، طرفین درباره متمم قرارداد برای فراهم شدن بازگشت زمین های بازارچه  به شهرداری، توافق کردند.

آسیابی افزود: به این ترتیب پس از ۲ سال تلاش دستگاه قضایی استان گلستان ،   این قرارداد پس از ۲۰ سال، لغو و تمام این حدود ۱۵ هکتار زمین های ساحلی اسکله بندرترکمن‌ دوباره به شهرداری این شهر بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود:  همزمان‌با بازگشت این اراضی به شهرداری ، ساخت  320 غرفه با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار و مشارکت شهرداری بندرترکمن و بخش خصوصی آغاز شده و قرار است  ظرف یک سال و نیم ‌آماده و تحویل شود.

وی افزود: حل مشکل ۲۵ ساله طرح گردشگری جزیره آشوراده، انتقال اسناد ثبتی این جزیره از مازندران به گلستان، صدور اسناد تفکیکی شهرک صنعتی این شهرستان از دیگر تلاش های دادگستری برای کمک به رونق شهرستان بندرترکمن است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه