وفاق و همدلی خوب نهادهای نظارتی و امنیتی به تعالی گیلان کمک می‌کند

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۴:۱۳


استاندار گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، نهادهای امنیتی و انتظامی و همچنین قضایی در همدلی، وحدت‌، وفاق و در راستای حل مشکلات مردم با همدیگر در حال فعالیت و هم افزایی هستند و این مهم به تعالی گیلان عزیز کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هادی حق‌شناس ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی دادستان کل کشور و آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمعی از مسئولان در سالن همایش های دادگستری استان برگزار شد، تصریح کرد: در طول تاریخ هر کجا که وفاق و همدلی بوده؛ موفقیت آفرین بوده و رضایتمندی جامعه را در پی داشته است.

 وی با بیان اینکه مشکلات گیلان در زیر سرسبزی و باران آن پنهان شده است، گفت: افرادی که از تهران و دیگر استان‌ها به گیلان سفر می‌کنند سرسبزی و باران آن را می‌بینند در حالی که گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله پسماند و زیست محیطی دارای مشکلات فراوانی است.

 استاندار، بارش نعمت الهی باران در گیلان را به مانند نفت در کشور توصیف کرد و افزود: در یک هفته گذشته ۵۰ درصد میانگین کل کشور در گیلان باران باریده است که خدا را بابت این نعمت الهی شاکریم.

 حق‌شناس با اشاره به مشکلات گیلان در حوزه زیست محیطی از جمله پسماند سراوان و تالاب بین‌المللی انزلی بیان کرد: مشکلات زیست محیطی موجود در گیلان مربوط به سه دهه بوده و به این دولت و آن دولت مربوط نمی‌شود و باید آن را از سطح ملی پیگیری و با جدیت حل و فصل کرد، لذا دولت وفاق ملی برنامه ویژه‌ای در این راستا دارد.

 وی با تأکید بر کاهش سطح زیر کشت چای و برخی دیگر از محصولات کشاورزی در گیلان بیان کرد: هر ساله در هنگام فروش محصولات کشاورزی، متاسفانه چای و برنج خارجی وارد کشور می‌شود که ضررش را فقط کشاورز دیده و ماحصل آن کاهش هرساله سطح زیر کشت چای و بعضاً برنج در گیلان است.

 استاندار گیلان، اقتصاد استان را وابسته به کشاورزی دانست و افزود: اگر جلوی واردات برنج های خارجی در کشور گرفته نشود کشاورزان به ناچار به مانند دیگر استان‌ها باید اراضی کشاورزی خود را فروخته و یا آن را تغییر کاربری دهند.

 حق‌شناس در ادامه انتصاب آقای الهیان از سوی قوه قضائیه بعنوان رئیس کل جدید دادگستری این استان را انتخاب شایسته ای دانست و گفت: ایشان با مردم بافرهنگ و ولایتمدار گیلان آشنایی دارند و همچنین دارای سابقه بسیار خوبی در قوه قضائیه هستند.

 گفتنی است، مجید الهیان طی حکمی از سوی  حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاِئیه، به عنوان رئیس کل جدید دادگستری گیلان انتخاب و جانشین حجت الاسلام صادقی نیارکی شد که وی نیز به سمت «عضو معاون دیوان عالی کشور» منصوب شده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.