آذربایجان شرقی، پایگاه گسترش روابط ایران و ترکیه

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۴:۱۳


سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با حضور در استانداری آذربایجان شرقی، انتصاب دکتر بهرام سرمست به سمت استاندار را تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری با نماینده عالی دولت در راستای گسترش روابط دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به روابط مهم و استراتژیک ایران و ترکیه در طول تاریخ، گفت: آذربایجان شرقی همواره یک پایگاه مهم برای گسترش روابط دو کشور بوده است.
 
سرمست با تاکید بر همکاری کامل استانداری با سرکنسول‌گری ترکیه در تبریز، گفت: ما آماده همکاری در زمینه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تبادل هیأت‌های تجاری هستیم و امیدوارم نقش شما هم روزبه‌روز بیشتر شود.
 
وی با اشاره به زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی به‌ویژه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، شهرک‌های صنعتی و منطقه آزاد ارس، گفت: سرمایه‌گذاران ما آماده‌اند در ترکیه سرمایه‌گذاری و تجارت کنند و در مقابل علاقمندیم سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را هم جذب کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای تنظیم و گسترش روابط، هم کنسول‌گری و هم استانداری باید نقش خود را ایفا کنند.
 
وی اظهار داشت: در دولت دکتر پزشکیان، دوره جدیدی از روابط ایران و ترکیه با یک نگرش جدید آغاز شده و پیوندهای دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌تواند افزایش یابد.
 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه