ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یاسوج؛ آنچه مصوب می‌شود، آنچه که اجرا می‌شود! + ویدئو

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۴:۲۴


صفحه نخست » اقتصادی
483 بازدید
‍ پ

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یاسوج؛ آنچه مصوب می‌شود، آنچه که اجرا می‌شود! + ویدئو

گروه استان‌ها - ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد آخرین تلاش سرمایه گذاران و صاحبان واحد‌های تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی و یا خروج از رکود است، اما این ستاد تا چه میزان در این مهم موفق است؟!

به گزارش خبرنگار تابناک از کهگیلویه و بویراحمد، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان به ریاست استاندار در حالی برگزار شد که بررسی مشکلات چند واحد تولیدی استان طی ۵ دستور کار انجام شد.

بانک که دشمن تولید نیست!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: وقتی یک واحد تولیدی فعال است و ۹۰ شغل مستقیم هم دارد، از طرف بانک نباید شرایط بازپرداخت تسهیلات به گونه‌ای سخت شود که عملا باعث تعطیلی واحد فعال شود.
یدالله رحمانی افزود: برخی قرارداد‌های تسهیلات مربوط به شرایط عادی است، اما وقتی دشمن فشار می‌آورد و سعی می‌کند در کار‌های اقتصادی و عملکرد واحد‌های تولیدی مشکل ایجاد کند، بانک که نباید همان کار دشمن را انجام دهد.
رحمانی با بیان این نکته که نمی‌شود قرارداد تسهیلات بانکی را یک طرفه تنظیم کرد، ادامه داد: در چنین شرایطی اگر بانک‌ها به داد تولید نرسد همین روزنه امیدی که وجود دارد هم از بین می‌رود.

افزایش جلسات ستاد تسهیل

وی ضمن بیان این نکته که دستگاه‌ها با توجه به شعار سال، بحث تولید را جدی گرفته و مردم را هم فعالانه در تحقق آن میدان دهند، افزود: با گذشت بیش از هفت ماه از سال، ماهی دو جلسه کارگروه داشته ایم که بسیار کم است. باید هفته‌ای یک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شود، چون مشکلات واحد‌های تولیدی زیاد است و با این جلسات کم درخواست بسیاری از واحد‌ها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم پیگیری مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و ادامه داد: هیچ دلیلی برای عدم حضور مدیران در جلسات وجود ندارد، چون هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه رفع موانع تولید نیست و همه مکلف به نهایت تلاش هستیم ضمن اینکه از این به بعد نبود مدیر در جلسه پذیرفتنی نیست و برخورد می‌شود.

عدم انطباق واقعیات میدانی با طرح توجیهی واحد تولیدی

درخواست بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی زیادی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه می‌شود که همانگونه که استاندار بیان کرد افزایش تعداد این جلسات را ضروری می‌کند.
معاون اقتصادی استاندار در حاشیه برگزاری نشست به خبرنگار تابناک در خصوص چرایی این تعدد درخواست‌ها توضیحاتی داد از جمله اینکه آنچه که در طرح توجیهی آورده می‌شود با آنچه که در خود واحد وجود دارد بعضا انطباقی وجود ندارد.

چرا بسیاری از واحد‌های معرفی شده به بانک موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند؟

بسیاری از واحد‌های معرفی شده به بانک موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند، این موضوعی است که به تعداد زیاد از طرف برخی صاحبان این واحد‌های تولیدی از خبرنگار تابناک درخواست پیگیری شده است و همین موضوع از معاون اقتصادی استاندار پرسیده شد که عسکری در این خصوص هم توضیحاتی داد.

مصوبات ستاد تسهیل تا چه میزان از طرف بانک‌ها اجرایی می‌شود؟

یکی از سوالات و البته دغدغه‌های سرمایه گذاران و صاحبان واحد‌های تولیدی عدم همکاری بانک هاست به گونه که گفته می‌شود آنچه که بانک‌ها انجام می‌دهند بعضا هیچ انطباقی با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ندارد.
شکی نیست که مهمترین طرفی که باید نتیجه مصوبات ستاد را مورد ارزیابی قرار دهد، صاحبان واحد‌های تولیدی و اقتصادی معرفی شده به بانک با مصوبه این ستاد هستند.
سرمایه گذار یکی از واحد‌های فعال استان که به دلیل برخی موانع بانکی دچار مشکلاتی شده است درخواست بررسی این مشکلات در ستاد را داشته و اتفاقا مصوبه خوبی هم برای رفع مشکلات گرفت.
این سرمایه گذار در حاشیه جلسه در خصوص جزئیات نشست، میزان رضایتمندی و نتیجه مصوبه توضیحاتی به خبرنگار تابناک داد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.