قائم پناه: «کارآفرینی» و «سرمایه گذاری» باید در جامعه ارزشمند شناخته شود خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۰۱


شفقنا- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: باید سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در جامعه ارزشمند شناخته شود و از نگاه منفی به سرمایه‌داران پرهیز کنیم.

به گزارش شفقنا، دکتر محمدجعفر قائم‌پناه در مراسم معارفه سرپرست جدید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: با توجه به تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی؛ بیکاری، مشکلات معیشتی و چالش‌های اقتصادی، «مردم» باید مورد توجه قرار گیرند. دولت وظیفه دارد که به تولید محتوا و حذف موانع رشد تولید و سرمایه‌گذاری کمک کند و این موانع را از میان بردارد. دولت باید فضایی فراهم کند که رشد تولید و سرمایه‌گذاری را به همراه داشته باشد و مردم را به سمتی ببرد که تولید ثروت کنند.

وی بر پرهیز بانک‌ها از بنگاه‌داری تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند. باید سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در جامعه ارزشمند شناخته شود و از نگاه منفی به سرمایه‌داران پرهیز کنیم. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مبارزه با فقر و بیکاری، نقش مؤثری ایفا می‌کنند، به همین خاطر همه باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در جامعه محترم بشماریم و از خدمات آنان قدردانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید ارزش سرمایه‌گذار و کارآفرین را در جامعه بالا ببریم، اضافه کرد: ممکن است در هر قشری افرادی باشند که به سمت فساد بروند اما نمی‌توان همه افراد آن قشر را چنین دید. باید سرمایه‌دار را ارزشمند تلقی کنیم و همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در فرامین خود به وضوح اعلام کرده‌اند که باید بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود. در سال‎های اول انقلاب، تمایل به دولتی کردن همه امور بود که نتیجه‌ خوبی نداشت. کشورهایی که ارزش کارآفرینی را مورد توجه قرار داده‌اند، از جنب و جوش و نشاط بالایی برخوردارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای تحقق رشد اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم، باید بخش خصوصی را فعال کرده و از آن حمایت کنیم، ادامه داد: این حمایت باید قوانین و تسهیلات بانکی را در بر بگیرد. هدف ما باید کمک به کارآفرینی، تولید و کاهش نرخ بیکاری باشد. امیدوارم برادران و خواهران حاضر در این صندوق بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات، به بانکی معتبر تبدیل شوند و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش رضایت مردم تلاش کنند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه