هشدار هواشناسی: بارش باران و برف در راه تهران

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۷:۰۴


براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران، عمده بارش باران در این استان در روزهای پنجشنبه تا جمعه به ویژه نیمه شمالی مورد انتظار است و در برخی نقاط بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان در سطح این استان در پنج روز آینده کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز چهارشنبه تا روز جمعه پیرو هشدار سطح نارنجی با گذر موج و گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی، کاهش محسوس دما، افزایش ابر، گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید، در ارتفاعات بالادست و قله‌ها بارش برف و گاهی کولاک پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین پیش‌بینی کرد که از امروز چهارشنبه تا جمعه در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران دمای هوای تهران از روز چهارشنبه دوم تا یکشنبه ۶ آبان ماه سال جاری تغییر چندانی ندارد و بیشنیه دما بین ۱۶ تا ۱۷ و کمینه دما بین اعداد ۹ تا ۱۱ متغییر است.

شهر تهران در این مدت زمان تعیین شده کمی ابری تا نیمه ابری همزاه با وزش باد در برخی ساعت‌ها بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال رعد و برق از روز چهارشنبه قابل پیش‌بینی است که در نهایت روز یکشنبه دمای هوای تهران کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته ورامین با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و توچال با منفی هفت درجه سردترین ایستگاه در این استان بود. البته ایستگاه فیروزکوه در این استان با منفی ۳ درجه نیز از سردترین نقاط تهران بود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.