مسئولان در حمایت از تولید و صادرات فقط شعار می دهند

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۴۰


صادرکننده ملی گفت: مسئولان در حمایت از تولیدکننده و صادرکنندگان فقط شعار می دهند و با تصمیمات اشتباه قدرت رقابت را گرفته اند و به تولید آسیب جدی زده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز ملی صادرات، مراسم تقدیر از صادرکنندگان برترعضو اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین روز چهارشنبه با حضور مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، موسوی مدیرکل امور مالیاتی، عقیلی مدیرکل استاندارد، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان، صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد. 

علیمردان علایی جوردهی مدیر شرکت شوفاژ کار در این مراسم اظهارداشت: تولیدکنندگان دل پرخون و زبان گزنده ای دارند چون احساس می کنند در بدترین شرایط و بدون حمایت جدی در امر خطیر تولید گام برداشته اند 

وی افزود: همه مسئولان در رده های مختلف در ظاهر خود را ملزم می دانند حرف های رهبری را بشنوند اما در عمل کاری نمی کنند و حتی مانع روی مانع ایجاد می کنند و تولیدکننده دچار چالش های فراوانی است.

علایی تصریح کرد: خوشبختانه رئیس اتاق بازرگانی که از صادرکنندگان شاخص استان هستند با موانع و ریسک های سنگین این حوزه اشنا هستند و درک می کنند که که با چه چالش هایی مواجهیم اما امیدواریم روزی در عمل و نه فقط شعار و حرف، محور حرکت کشور بر مبنای تولید باشد.

وی بیان کرد: در کشور و استان قزوین نخبگانی زیادی داریم که باید جذب فعالیتها شده و حمایت شوند و بهترین مسیر برای نجات کشور از بحران اقتصادی فقط تولید است.

این فعال اقتصادی یادآورشد:  واقعیت این است شعار حمایت از جوان و نخبه را می دهبم اما در عمل هیچ حمایت جدی صورت نمی گیرد و مشکلات باقیست.

علایی اظهارداشت: امروز یک جنگ نابرابر بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی رخ داده و ما به دلیل قوانین دست و پاگیر و بخش نامه های یک شبه دیگر مزیت رقابت را در تولید محصول کیفی و بموقع از دست داده ایم و برای رسیدن به جایگاه بهتر و حفظ کیفیت محصول کار سختی داریم.

این صادرکننده نمونه کشور تصریح کرد: امروز هرچند با جنگ اقتصادی مواجهیم ولی خودمان هم مانع ایجاد می کنیم و مشکلاتی مانند ناوگان فرسوده حمل و نقل از چالشهای جدی این عرصه است. 

وی افزود: بخاطر تحریم جابجایی از طریق کشتیرانی امکان پذیر نیست و بقیه مسیرها نیز هزینه های بیشتری دارد لذا گاهی مجبوریم کالای صادراتی خود را به مرسین ترکیه بفرستیم تا از انجا تراتزیت شود که هزینه ها چند برابر می شود.
 
علایی گفت: همه این مشکلات را به جان و دل می خریم اما جای سوال دارد چرا بانک مرکزی در یک تصمیم اشتباهی و غیرکارشناسی همه منابع را به روی صادرکننده بسته و ما در شرایطی که سه ماه باید مواد داشته باشیم و بک ماه درگیر فرآیند تولید و دو ماه درگیر بازگشت ارز خود هستیم نتوانیم منابع مالی خود را تامین کنیم و آسیب ببینیم.

وی اظهارداشت: بانکها با قوانین دست و پاگیر به پاشنه آشیل تولیدکنندگان تبدیل شده اند و نداشتن منابع مالی پایدار و بموقع ما را از چرحه رقابت خارج می کند.

این تولیدکننده یادآورشد: چهار سال است نشان ملی دارم اما نتوانستم از مزایای آن برخوردار شوم لذا بار دیگر با صدای رسا اعلام می کنم تا مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند تنها راه نجات کشور در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی فقط تولید است و همه باید کمک کنند تا این حمایت واقعی و اصولی باشد.

وی از مسئولان استان بویژه مدیرکل گمرک قزوین در همراهی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه جعفرزاده شایان مدیر شرکت طلاچین گفت: ۵۰ سال در عرصه تولید فعالیت می کنم و تجارت هم دارم و در استان قزوین از سال ۸۰ با ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر واحد خود را راه اندازی کردم و امروز بیش از ۱۰۰۰ نفر در واحد طلاچین فعالیت می کنند و نیاز داخلی به محصول سیب زمینی و چیپس برطرف کرده ام و این موفقیت ناشی از همکاری مدیران استانی است..

این مدیر صنعتی بیان کرد: اگر میزان صادرات کشور در چهل سال قبل حدود۵۰۰ میلیون دلار بود و امسال این میزان به ۵۰ میلیارد دلار رسیده بیانگر همراهی مدیران و تلاش صنعتگران است.

جعفرزاد اظهارداشت: مشکل ما در حوزه انرژی و آب و برق و گاز است لذا ما در شرکت طلاچین اقداماتی را انجام دادیم تا نیاز خود را تامین کنیم که بازچرخانی آب از آن جمله است که در سال اینده ۱۰۰ درصد کامل می شود.

وی افزود: در تامین گاز طبیعی گاز با ایجاد مخازن ال پی جی توانستیم با ذخیره سازی به ناترازی کمک کنیم و در حوزه انرژی چون چهار مگاوات برق مصرف داریم تعداد چهار دستگاه دیزل ژنراتور نصب کردیم و همواره از اداره برق بستانکاریم و ۵ مگاوات پنل انرژی خورشیدی هم درحال نصب هستیم و ۱۲ مگاوات ژنراتور گازی هم خریداری شده تا برق دائم خود را تامین کنیم و همه این کارها با تعامل مدیران ممکن شده است.

جعفرزاد از همکاری مدیران استاندارد، محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق و گمرک قزوین تشکر کرد.

در ادامه از 30 تن از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه