جزئیات گفتگوی مسعود پزشکیان و پوتین

افکار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۷:۳۷


رؤسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه بایکدیگر دیدار کردند.

 مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور عصر امروز در حاشیه اجلاس دو روزه سران بریکس که در کازان روسیه در حال برگزاری است، با «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پزشکیان پیش از دیدار با پوتین، با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در اجلاس بریکس به روسیه سفر کرده بود در دیدار دوجانبه هیئت‌های ایران و روسیه اظهار کرد: پس از دیدارهایی که در عشق آباد داشتیم، تفاهم‌هایی که در رابطه با روسیه داشتیم پیگیری کردم.

وی افزود: در دیداری که اینجا داریم سعی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ها نهایی شده باشد و بتوانیم آنها را امضا کنیم، شخصاً مسئولیت این تفاهم‌نامه‌ها را بر عهده می‌گیرم و هرجا نیاز باشد می‌توانند به من مراجعه کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اعتقاد من این است که ارتباط ما با شما یک ارتباط راهبردی است و این غیر قابل اجتناب است و قطعاً برای ما بسیار مفید است همانگونه که برای کشور عزیز روسیه به همسایه عزیز ما مفید است. ما می‌توانیم یک تعامل سازنده هم در چارچوب بریکس که با پشتیبانی شما ایران عضو دائم اوراسیا و شانگهای شده است.

پزشکیان با طرح این موضوع که این روند همکاری با روسیه را با قدرت ادامه خواهیم داد، گفت: مطالبی که امروز در بریکس مطرح شد بسیار سازنده بود، امیدوارم بتوانیم این سیاست‌ها و نگاه بلندی که در اینجا مطرح می‌شود را در عمل، در منطقه و در کشورهایی که با هم هماهنگ شدیم پیاده کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم تحریمی که آمریکا بر ما و بر شما تحمیل کرده و بیشتر آن را ادامه می‌دهد، تمامیت خواهی که در دنیا ایجاد می‌کند را بر هم بزنیم و قادر باشیم با همدیگر ارتباطات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و کارشناسی داشته باشیم و امیدوارم به سرعت بتوانیم با هم تفاهم‌نامه‌های مشترک را امضا کنیم.

پزشکیان همچنین بیان کرد: مصمم هستم شخصاً تفاهم‌نامه‌های مشترک ایران و روسیه را پیگیری کنم. در اولین روزی که نهایی شود در حضور شما آنها را امضا می‌کنیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه