آغاز به کار احداث آزادراه شیراز بوشهر در گرو تأمین مالی از نهادهای مختلف

تین نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۵۴


توان سرمایه گذاران برای ساخت این آزادراه کافی نیست.

تین نیوز |

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احداث آزادراه شیراز بوشهر نیاز به حمایت و سرمایه گذاری نهادهای مختلف داریم، گفت: توان سرمایه گذاران برای ساخت این آزادراه کافی نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر قادری در خصوص برنامه ریزی برای احداث آزادراه شیراز بوشهر بیان کرد: مشکلی که در بحث آزادراه مذکور وجود دارد این است که سرمایه گذاران بیش از ۳۰ درصد توان مشارکت ندارند و ۵۰ درصد نیز دولت مشارکت می کند و در این میان ۲۰ درصد خلأ وجود دارد.

قادری با بیان اینکه برای احداث این آزادراه نیاز به همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها وجود دارد، تصریح کرد: اگر نهادهای مختلف همکاری کنند این ۲۰ درصد کمبود جبران می شود. در قطعه اول می توان ۱۰ درصد شهرداری شیراز و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا مشارکت کند و در قطعه آخر نیز ۱۰ درصد سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر و ۱۰ درصد منطقه آزاد یا هر نهاد دیگر ورود کند تا بتوان قطعه اول و قطعه چهارم را شروع کرد.

وی در خصوص احداث قطعه ۲ و ۳ اظهار کرد: قطعه ۲ و ۳ که پرهزینه است و حجم تردد در آن کمتر است را می توان در فرصت های بعدی احداث کرد، اما تاکنون موفق به تعیین تکلیف برای این آزادراه نشدیم.

وی کل مسیر را ۲۱۵ کیلومتر دانست و گفت: این مسیر به ۴ قسمت ۵۰ کیلومتری تقسیم شده و از ۸ کیلومتری حسینی الهاشمی شروع می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه