دروازه‌های جهان به روی نمایشگاه ایران ساخت گشوده می‌شود

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۷:۳۹


معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، به تغییرات مهم نمایشگاه ایران ساخت امسال اشاره و از تشکیل کمیته بازار داخلی با هدف توسعه بازار داخلی در کنار تمرکز جدی این معاونت بر روی بازار خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست هم‌اندیشی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه به‌منظور برنامه‌ریزی برای دوره پیش‌رو برگزار شد.

بهره‌برداری از فناوری‌های موجود زمینه‌ساز تحول و نوآوری در کشور

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی منصوب شد

انتصاب جدید معاونت علمی



رضا بخشی آنی، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، ضمن اشاره به تغییرات مهم نمایشگاه امسال، اظهار داشت: زمانی‌که برنامه ایران ساخت در دستور کار ما قرار گرفت؛ بیشتر برنامه‌ریزی ها انجام شده بود؛ با این حال سعی کردیم در بخش مالی و صادرات تحولات مثبتی را ایجاد کنیم.

تمرکز بر بازار داخلی و خارجی

وی، از تشکیل سه کمیته مجزا در دوره جاری نمایشگاه ایران ساخت خبر داد و اعلام کرد: از هفته آینده، کمیته بازار داخلی، کمیته صادرات و کمیته تبلیغات با هدف آغاز فعالیت‌های جدید جهت توسعه این بازار، تشکیل خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند حضوری مؤثرتر در رویداد امسال داشته باشند.

بخشی آنی تأکید کرد: امسال معاونت علمی و فناوری به‌طور ویژه بر بازار خارجی تمرکز دارد و در این راستا، حضور نمایندگانی از سوی سفرای کشورهای مختلف و وزراء در این رویداد در دستور کار قرار دارد. این تمرکز بر بازارهای داخلی و خارجی به دنبال ایجاد فرصتی مناسب برای پیشرفت و توسعه صنایع دانش‌بنیان در سطح جهانی است .

نقش محوری روابط عمومی در ارتقاء نمایشگاه ایران ساخت

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر به تشریح نقش کلیدی روابط عمومی این معاونت در تبلیغات و معرفی نمایشگاه ایران ساخت پرداخت و با تأکید بر اهمیت ایجاد ارتباطات سیستمی و مؤثر با مخاطبان، اعلام کرد: هر شرکت موظف است بازارهایی که اولویت آنان هستند را لیست کرده و برای ما ارسال کند تا روابط عمومی بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تبلیغات و اطلاع رسانی انجام دهد.

بخشی آنی با اشاره به هدف این استراتژی گفت: این اقدامات به منظور بهینه‌سازی نمایشگاه و افزایش تأثیرگذاری آن بر نیازهای واقعی بازار طراحی شده است.

به گفته وی، شناسایی دقیق اولویت‌های شرکت‌ها نه تنها موجب تسهیل فرآیند تبلیغاتی خواهد شد، بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا نیازهای بازار به‌طور مؤثرتری شناسایی و برآورده شوند.

حل مشکلات گذشته

بخشی آنی همچنین تأکید کرد: مشکلات دوره‌های گذشته به‌طور جزئی و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است تا تجربه‌ بهتری را برای شرکت‌کنندگان این دوره فراهم کنیم.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، همچنین از برنامه‌ریزی برای تقدیر از مدیران عامل‌ فعال و موفق در این نمایشگاه خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد فضایی مثبت و انگیزشی برای حضور حداکثری و پربار شرکت‌کنندگان است. مدیران موفق به‌ عنوان الگوی دیگر شرکت‌ها محسوب می‌شوند و تجلیل از آنان انگیزه‌ای برای دیگر فعالان نیز به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این تحول، نمایشگاه امسال به جایگاهی برتر در عرصه بین‌المللی دست خواهد یافت و مسیر جدیدی برای توسعه صنعت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ایجاد خواهد کرد.

این نشست فرصتی مناسب برای تبادل نظر و رویکردهای نوآورانه میان فعالان این حوزه فراهم کرد و حوزه‌های کلیدی همچون ارزیابی و نظارت فنی، حقوقی و مالی، امور اجرایی نمایشگاه، صادرات و دبیرخانه اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

همچنین نمایندگان شرکت‌های حاضر با تبادل نظر و بحث‌های سازنده به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در هر یک از این حوزه‌ها پرداختند و راهکارهایی را برای بهبود و ارتقاء کیفیت نمایشگاه ارائه کردند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه