دنیامالی: نسبت به مسائل و مشکلات سرخابی‌ها بی‌تفاوت نیستیم/ باید نگاه جدی‌تری به باشگاه‌ها داشته باشیم

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۷:۴۰


وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد هواداران مطمئن باشند که ما نسبت به وضعیت این تیم‌ها بی‌تفاوت نیستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد دنیامالی اظهار داشت: آخرین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش خواستیم از زحمات بخش خصوصی در ورزش تجلیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر می‌خواهیم سرانه ورزش در حوزه همگانی بالاتر برود، باید نگاه جدی‌تری به باشگاه‌ها داشته باشیم. البته به این معنا نیست که ما ورزش را صرفا پولی کنیم و باید یک سری اماکن ورزشی که در اختیار دولت است، شرایطش را به گونه‌ای فراهم کنیم که برای مردم خصوصا جوانان گران تمام نشود.

وی در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر کشور درخصوص پیشرفت و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اظهار داشت: آخرین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش است و خواستیم از زحمات بخش خصوصی در ورزش تجلیل کنیم. ما حدود ۳۳ هزار باشگاه ثبت شده داریم و معتقدیم از نظر تقنینی، شرایطی به وجود بیاوریم که باشگاه‌ها از شرایط بهتری از نظر معافیت‌ها و تسهیلات برخوردار شوند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم سرانه ورزش در حوزه همگانی بالاتر برود، باید نگاه جدی‌تری به باشگاه‌ها داشته باشیم. البته به این معنا نیست که ما ورزش را صرفا پولی کنیم و باید یک سری اماکن ورزشی که در اختیار دولت است، شرایطش را به گونه‌ای فراهم کنیم که برای مردم خصوصا جوانان گران تمام نشود.

 دنیامالی درخصوص ورزشگاه نیمه‌کاره استان قم و برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل این پروژه گفت: برنامه ما این است که ۴۵۰۰ پروژه نیمه‌کاره را مورد بررسی قرار دهیم. طبق پیش‌بینی قانون، پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، در اولویت قرار دارند و در تلاش هستیم اماکن ورزشی که پیشرفت فیزیکی‌ای‌اش زیاد نبوده است را هم با اجازه دولت برنامه‌ریزی کنیم. برای هر استان، ما با نمایندگان محترم نشست داریم و به صورت مشروح، با مدیرکل هر استان، موضوعات را پیگیری می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم اماکن و پروژه‌ها مورد نظر را به نتیجه برسانیم و منابع مالی و پیمانکار هر پروژه را مشخص کنیم و در نهایت به بهره‌برداری برسانیم.

 وزیر ورزش و جوانان  درخصوص واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی و گمانه‌زنی‌هایی که در این خصوص به وجود آمده است، گفت: ما حواس‌مان به این مساله است. تیم‌های بزرگ، شرایط ویژه دارند و سرخابی‌های پایتخت که هواداران زیادی دارند، از نظر منابع مالی مشکلی ندارند و یک سری مسائل مدیریتی است که ما هم به تدریج داریم وارد می‌شویم و هواداران مطمئن باشند که ما بی‌تفاوت نیستیم. وقتی تیم‌های ما پای‌شان از مرز بیرون می‌گذارند، فرقی نمی‌کند اسم آن تیم چی باشد و برای من مثل تیم ملی است. وقتی تیم‌های ما در خارج از کشور نتایج هواداران را به دست نمی‌آورند، باید رسیدگی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی  افزود: بحث واگذاری هم مسیر قانونی داشته است و ما متناسب با این موضوع باید به این باشگاه‌ها کمک کنیم. کمک ما به معنای دخالت نیست و ما اعتقاد داریم که باید مراقبت و نظارت کنیم. کار اصلی را باید باشگاه‌ها و مدیران و مجامع باشگاه‌ها باید انجام دهند. این تیم‌ها مهم هستند و ما هم بخشی از سهامداران خود را در آن باشگاه‌ها داریم و سهام ما مدیریتی است. اگر نیاز باشد که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد، ما آن مراقبت‌های لازم را به صورت عملیاتی وارد خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط میزبانی ایران در رقابت‌های فوتبال گفت: ما باید زیرساخت‌های خود را آماده کنیم. این مربوط به شرایط کشور است و ما هم مرتبا پیگیری می‌کنیم که شرایط ما عادی است و می‌توانیم میزبانی را داشته باشیم و امیدوارم این شرایط زودتر برطرف شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه