دیدار بی‌سابقه کیم جونگ اون از پایگاه موشک‌های قاره پیمای کره شمالی

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۰:۳۲


سرویس خارجی-
رهبر کره‌شمالی در اقدامی بی‌سابقه برای نخستین‌بار از پایگاه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما این کشور بازید کرد و به ارتش دستور داد برای احتمال هرگونه درگیری در هر زمانی آمادگی داشته باشند.
از کره‌شمالی باز هم یک خبر نظامی دیگر می‌رسد. به هر حال، از کشوری که بالاترین درصد نیروی (خدمه) مسلح را نسبت به هر کشور دیگری در جهان داراست و به ازای هر ۲۵ نفر یک سرباز در این کشور موجود است، جز این هم انتظاری نمی‌رود! خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA) با انتشار تصاویری اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی، روز چهارشنبه، برای نخستین‌بار از پایگاه موشک‌های قاره‌پیما بازدید کرد و از مقامات و از ارتش این کشور خواست آمادگی خود را برای زدن ضربه متقابل به دشمنان «در هر زمانی» حفظ کنند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، این خبرگزاری همچنین گزارش کرد «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره‌شمالی، و «کیم جونگ سیک»، معاون اول مدیر اداره کمیته مرکزی حزب حاکم کره‌شمالی، نیز در این بازدید رهبر این کشور را همراهی کردند.
نشریه بلومبرگ این اقدام کیم جونگ‌ اون را- که درست چند هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته- هشداری به واشنگتن توصیف کرد. به نوشته بلومبرگ، رسانه رسمی کره‌شمالی روز چهارشنبه تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد کیم جونگ ‌اون در حالی ‌که در کنار موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ایستاده با یک مقام رسمی این کشور در حال گفت‌وگوست؛ موشک‌هایی که برای ارسال کلاهک‌های هسته‌ای به خاک آمریکا طراحی شده‌اند. گفتنی است، انتخابات آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار خواهد شد، در حالی که نماینده دموکرات‌ها «کاملا هریس» و نماینده جمهوری‌خواهان «دونالد ترامپ» خواهد بود. انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود.
احضار نماینده کره‌شمالی در آلمان
آلمان دیروز خبر داد که نماینده پیونگ‌یانگ را در ارتباط با ادعاها مبنی بر حمایت کره‌شمالی از روسیه در جنگ اوکراین احضار کرده و درباره اعزام نیرو برای کمک به مسکو در این جنگ هشدار داده است. وزارت خارجه آلمان در پیامی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت که حمایت کره‌شمالی از این جنگ، «مستقیماً امنیت آلمان و ساختار صلح در اروپا را تهدید می‌کند.» گفتنی است، از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین و حمایت غرب به رهبری آمریکا از کی‌یف برای مقابله با روسیه، مسکو و پیونگ‌یانگ به هم نزدیک‌تر شده‌اند، موضوعی به که مذاق واشنگتن و سئول خوش نیامده است و اینها بارها از ارسال سلاح از کره‌شمالی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین خبر داده‌اند و اخیراً هم اتهام اعزام نیرو از کره‌شمالی برای جنگ اوکراین را مطرح کرده‌اند. آژانس جاسوسی کره‌جنوبی اخیراً ادعا کرد که پیونگ‌یانگ در حال آماده‌سازی برای استقرار نیروهای نظامی در مقیاس زیاد در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین است. به گفته این آژانس، حدود ۱۵۰۰ نیروی ویژه کره‌شمالی قبل از اعزام به جنگ، در حال آموزش در خاور دور روسیه هستند.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.