تقدیر جمعی از دانشجویان درپی اقدام ضدصهیونیستی کوبا و ونزوئلا

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۱:۰۳


جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه امیر کبیر با حضور در سفارت کوبا و ونزوئلا از اقدام ضد صهیونیستی این کشور قدردانی کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه امیر کبیر با حضور در سفارت کوبا و ونزوئلا از اقدام ضد صهیونیستی این کشور قدردانی کردند.وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اخیراً با اشاره به اینکه هاوانا با نگرانی تحولات اخیر در خاورمیانه را دنبال می‌کند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ثبات و امنیت این منطقه را به خطر انداخته است.همچنین «ایوان خیل»، وزیر امور خارجه ونزوئلا در یک سخنرانی در نشست با نمایندگان دیپلماتیک و سفیران ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، کویت، الجزایر، مصر، عربستان سعودی، عراق‌، قطر و سودان اخیراً در شهر کاراکس بر لزوم اتحاد با ایران و کشورهای غرب آسیا و دیگر کشورها با هدف تشکیل یک «جبهه جهانی» علیه جنایات و اقدامات تروریستی اسرائیل تاکید کرد.او در این نشست که به درخواست «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا برگزار شد به تشکیل یک «جبهه جهانی بزرگ برای محکومیت کشتارهای اسرائیل» و استفاده از همه منابع موجود در حوزه دیپلماسی با هدف متوقف کردن «رژیمی که تنها با بسیج بین‌المللی متوقف خواهد شد» اشاره کرده و گفت: «باید این نیرو تبدیل به یک نیروی دیپلماتیک سیاسی با هدف متوقف کردن وحشی‌گری شود. در روزهای آینده اقدامات ملموس با هدف مهار رژیم نازیستی تحت رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به پیش برده خواهد شد.»

نصرالله الماس جامعه بشریت بود

عبدالحمید شهرابی مسئول تحقیقات خانه آمریکای لاتین در ابتدا گفت: تاریخ به جایی رسیده است که دیگر جایی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد. وی افزود: این رژیم رفتنی است اما وقتی در حال رفتن است وحشیگری آن بیشتر می شود.شهرابی ادامه داد: مسئولین رژیم صهیونیستی هر صبح که از خواب بیدار می شود تصمیم می گیرد که امروز چند صد نفر را قتل عام کنند.وی مطرح کرد: مردم فلسطین با فدا کردن جان خویش به مقابله با ظلم می پردازند ولی ما جوانان ایران، نیکاراگوئه، ونزوئلا، کوبا و ... باید دست به دست هم دهیم برای یک نیروی وسیع اجتماعی که باید خانه به خانه، کارخانه به کارخانه، دقیقه به دقیقه اعتراض به نسل‌کشی را در سرتاسر جهان فریاد بزند.شهرابی تصریح کرد: هر روز نیاز به تظاهرات است.

هر روز بحث و گفتوگو در محل کار، اجتماع و تحصیل نباید متوقف شود که نسل‌کشی متوقف شودوی تاکید کرد: دولت ایران، دولت نیکاراگوئه، دولت ونزوئلا، دولت بولیوی و تمام کشور های ضداستکباری جهان باید برای وسعت بخشیدن به جنبش جهانی همبستگی با فلسطین باید مشارکت شبانه‌روزی با هم انجام دهند.در نشست دانشجویان با سفیر کوبا بیانیه‌ای به شرح ذیل قرائت شد: ایران و کوباجمهوری اسلامی ایران و کوبا تجارب مشترک فراوانی دارند. هر دو کشور در چنگال دیکتاتور های تحت حمایت آمریکا سالها غارت شدند. مردم آگاه هر دو کشور علیه استبداد تحت حمایت امپریالیسم شوریدند و قهرمانان زیادی برای حفظ استقلال و مبارزه با استکبار جهانی از دو کشور برخاک افتادند.کوبا و ایران سالها تحت شدیدترین تحریم های ایالات متحده تنها برای حفظ آزادی ملی خود قرار گرفتند و این فشار ها که هدفشان رفاه عمومی، امنیت و سلامت مردم بی گناه دو کشور است، متاسفانه همچنان ادامه دارد.

اما امروز نقطه اشتراک هر دو ملت موضوع بحث ماست. مسئله حمایت از مستضعفین جهان در برابر امپریالیسم جهانی که روح آزاده هر دو ملت با تمام وجود به آن معتقد است. امروز اسرائیل در خونخواری و نسل‌کشی روی هیتلر را سفید کرده و رکورد کودک‌کشی چند قرن گذشته را به نام خود زده است.محور شرارت جهانی که در راس آن آمریکا و اسرائیل است در مقابل محور استقلال و آزادی ملی که نماد اکمل آن فلسطین است ایستاده است.بین ملل آزادیخواه جهان یک چیز مشترک است و آن عدم تحمل ظلم است. این اشتراک می تواند به همکاری و هم‌پیمانی گسترده منجر شود. طرح کریدور آی مک که یک نقشه استعماری برای حذف کامل ملت فلسطین از صفحه روزگار بود با فداکاری غیرقابل توصیف مردم غزه که ۴۰ هزار شهید تقدیم هدف مقدسشان کردند نقش بر آب شد. اکنون ملت های متحد علیه نسل‌کشی می توانند با طرح اتحاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی_مردمی خصوصا در منطقه غرب آسیا مقابل این نقشه کثیف امپریالیسم بایستند و کریدور های جایگزین در مسیر های زمینی منطقه و پیوند آن با اقیانوس ها و ارتباط تحریم‌شکن این ملل با هم را ایجاد کنند.تقدیر و تشکر امروز برای اقدام شجاعانه دولت و ملت شجاع کوبا در ایستادن عملی مقابل قلدرترین کودک‌کش جهان است. ما دانشجویان ایرانی حامی فلسطین خوشحال می شویم با اساتید، فعالان اجتماعی_سیاسی، جنبش دانشجویی و نخبگان کوبایی در زمینه ارتباط بین المللی مقابله با اسرائیل مرتبط و متحد شویم. این ارتباط باید در طیف وسیعی از کشور ها منجر به جریان اجتماعی در به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان و اتحاد ملت ها برای تحریم رژیم غاصب قدس شود.
ما با چه گوارا ظلم ستیز و عدالتخواه قرابت و ارادت بیشتری نسبت به حاکمان به اصطلاح مسلمان که با دشمن بشریت برای حذف مردم مظلوم فسلطین همکاری می کنند احساس می کنیم.سلام و پیام گرم ما را به جناب رائول کاسترو و مردم مقاوم کوبا برسانید.ما از جناب سفیر درخواست می کنیم در کنفرانس "باشگاه نظم نوین" که با حضور سفرای کشور های آزاده جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان بهترین دانشگاه صنعتی کشور ایران حضور داشته باشند. اتحاد جنبش های اجتماعی_سیاسی و فرهنگی ملت های آزاده جهان می تواند مشکلات کشور ها را با ظرفیت های موجود در سایر کشور های محور مرتفع نمایند. این اتفاق مبارکیست که باید اتفاق بیافتد.
درود بر کوبا، درود بر ایران، درود بر محور مقاومت، درود بر فلسطین
همچنین در نشست با سفیر ونزوئلا نیز دانشجویان گفتند:ایران و ونزوئلا جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا تجارب مشترک فراوانی دارند. مردم آگاه هر دو کشور علیه استبداد تحت حمایت امپریالیسم شوریدند و معیشتشان توسط دستگاه ظلم تهدید شد. ونزوئلا و ایران سالها تحت شدیدترین تحریم های ایالات متحده تنها برای حفظ آزادی ملی خود قرار گرفتند. این تحریم ها دو ملت را بهم نزدیکتر ساخت و ظرفیت های دو کشور و کشور های محور ضد امپریالیسم را نمایان کرد. تحریم ها قرار بود دو ملت را از راه حق و مبارزه با ظلم جدا کند که هیچ گاه موفق نبود.اقدام شجاعانه ایران برای رساندن سوخت به ونزوئلا در اوج تحریم های ظالمانه علیه دو کشور، نشان داد هیمه امپریالیستی همانطور که سال ۱۹۷۹ در ایران شکست، در سالهای اخیر در ونزوئلا و آمریکا لاتین خدشه دار شد و از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در منطقه غرب آسیا نیز متزلزل شده و این جنس همکاری های تحریم‌شکن راه حل کشور هایی مانند ونزوئلا، ایران و فلسطین خواهد بود.اما امروز نقطه اشتراک هر دو ملت موضوع بحث ماست. مسئله حمایت از مستضعفین جهان در برابر امپریالیسم جهانی که روح آزاده هر دو ملت با تمام وجود به آن معتقد است. امروز اسرائیل در خونخواری و نسل‌کشی روی هیتلر را سفید کرده و رکورد کودک‌کشی چند قرن گذشته را به نام خود زده است.محور شرارت جهانی که در راس آن آمریکا و اسرائیل است در مقابل محور استقلال و آزادی ملی که نماد اکمل آن فلسطین است ایستاده است.
بین ملل آزادیخواه جهان یک چیز مشترک است و آن عدم تحمل ظلم است. این اشتراک می تواند به همکاری و هم‌پیمانی گسترده منجر شود. طرح کریدور آی مک که یک نقشه استعماری برای حذف کامل ملت فلسطین از صفحه روزگار بود با فداکاری غیرقابل توصیف مردم غزه که ۴۰ هزار شهید تقدیم هدف مقدسشان کردند نقش بر آب شد. اکنون ملت های متحد علیه نسل‌کشی می توانند با طرح اتحاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی_مردمی خصوصا در منطقه غرب آسیا مقابل این نقشه کثیف امپریالیسم بایستند و کریدور های جایگزین در مسیر های زمینی منطقه و پیوند آن با اقیانوس ها و ارتباط تحریم‌شکن این ملل با هم را ایجاد کنند.تقدیر و تشکر امروز برای اقدام شجاعانه دولت و ملت شجاع ونزوئلا در ایستادن عملی مقابل قلدرترین کودک‌کش جهان است. ما دانشجویان ایرانی حامی فلسطین خوشحال می شویم با اساتید، فعالان اجتماعی_سیاسی، جنبش دانشجویی و نخبگان ونزوئلایی در زمینه ارتباط بین المللی مقابله با اسرائیل مرتبط و متحد شویم. این ارتباط باید در طیف وسیعی از کشور ها منجر به جریان اجتماعی در به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان و اتحاد ملت ها برای تحریم رژیم غاصب قدس شود.
ما با مرحوم چاوز ظلم ستیز و عدالتخواه قرابت و ارادت بیشتری نسبت به حاکمان به اصطلاح مسلمان که با دشمن بشریت برای حذف مردم مظلوم فسلطین همکاری می کنند احساس می کنیم. سلام و پیام گرم ما را به جناب آقای مادورو و مردم مقاوم ونزوئلا برسانید.ما از جناب سفیر درخواست می کنیم در کنفرانس "باشگاه نظم نوین" که با حضور سفرای کشور های آزاده جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان بهترین دانشگاه صنعتی کشور ایران حضور داشته باشند. اتحاد جنبش های اجتماعی_سیاسی و فرهنگی ملت های آزاده جهان می تواند مشکلات کشور ها را با ظرفیت های موجود در سایر کشور های محور مرتفع نمایند. این اتفاق مبارکیست که باید اتفاق بیافتد.
درود بر کوبا، درود بر ایران، درود بر محور مقاومت، درود بر فلسطین
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه