۲ جایزه سهم صداوسیما در اعلام برترین برنامه‌های آسیا (اخبار ادبی و هنری)

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۰:۱۴


برترین‌های رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال در جوایز سالانه ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه) طی مراسمی معرفی شدند.
برگزیدگان جوایز ABU در جریان مراسمی که بیست و دوم اکتبر در استانبول برگزار شد، معرفی شدند. به این ترتیب در شاخه رادیو اندونزی با چهار برنامه، چین با دو برنامه و بنگلادش و ویتنام نیز هرکدام با یک برنامه تجلیل شدند. در شاخه تلویزیون نیز دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه کودک «پرواز خاطره‌ها» به نمایندگی از ایران برگزیده شد. همچنین در این شاخه ژاپن با چهار برنامه، ترکیه با دو برنامه و آلمان نیز با یک برنامه تقدیر شدند. در شاخه رسانه‌های دیجیتال نیز برنامه‌ای از رسانه عمومی تایلند به عنوان برگزیده انتخاب شد. بر اساس این گزارش، سازمان صداوسیما هم اعلام کرده است که این رسانه موفق به کسب جایزه ویژه مهندسی پخش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا- اقیانوسیه(ABU) در سال۲۰۲۴ شده است. این جایزه به پیمان جبلی، تعلق گرفت و علیرضا شریفی، معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما این جایزه را دریافت کرد.
شصت و یکمین مجمع عمومیABU‌، امسال از تاریخ ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ (۱۸ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴) در شهر استانبول کشور ترکیه با شعار «پیوند هوش مصنوعی، پخش رسانه‌ای و جامعه» برگزار شد. اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه با ۲۸۰ عضو از ۵۷ کشور جهان، یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان است. 
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.