کمپین ترامپ علیه حزب کارگر بریتانیا

بورس نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۰:۵۳


اتهام دخالت خارجی؛

کمپین ترامپ علیه حزب کارگر بریتانیا

کمپین نامزد جمهوری‌خواه با ثبت شکایتی به کمیسیون انتخابات فدرال در واشنگتن، خواستار تحقیق در مورد آنچه “کمک‌های مالی غیرقانونی” حزب کارگر به کمپین هریس نامیده، شده است.
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل رویترز، کمپین دونالد ترامپ، حزب کارگر بریتانیا به رهبری نخست‌وزیر کی‌یر استارمر را به “دخالت آشکار خارجی” در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده متهم کرده است. این اتهام پس از آن مطرح شد که برخی داوطلبان حزب کارگر به آمریکا سفر کردند تا به کمپین کامالا هریس کمک کنند.

کمپین نامزد جمهوری‌خواه با ثبت شکایتی به کمیسیون انتخابات فدرال در واشنگتن، خواستار تحقیق در مورد آنچه “کمک‌های مالی غیرقانونی” حزب کارگر به کمپین هریس نامیده، شده است.

سال‌هاست که داوطلبان سیاسی بریتانیایی پیش از انتخابات به ایالات متحده سفر می‌کنند. معمولاً فعالان حزب کارگر، که به جناح چپ میانه تعلق دارند، از دموکرات‌ها که حزب خواهر آن‌ها محسوب می‌شود، حمایت می‌کنند، در حالی که محافظه‌کاران از جمهوری‌خواهان پشتیبانی می‌کنند.

مقامات بریتانیایی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که برخی مشاوران ارشد حزب کارگر در ماه‌های اخیر با استراتژیست‌های دموکرات دیدار کرده‌اند، پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات بریتانیا در ماه جولای. یکی از موضوعات مورد بحث آن‌ها این بود که چگونه حزب کارگر توانست تقریباً تمام مناطق صنعتی سابق که در سال ۲۰۱۹ آن‌ها را رها کرده بودند، بازپس بگیرد.

استارمر رهبر حزب کارگر انکار کرد که این شکایت به روابط حزب کارگر با ترامپ در صورت پیروزی مجدد او در انتخابات ۵ نوامبر آسیبی وارد کند. او گفت که حامیان حزب کارگر در زمان خودشان داوطلبانه به فعالیت می‌پردازند. با این حال، این شکایت می‌تواند به یک مشکل بالقوه تبدیل شود.

ترامپ که روابط نزدیکی با نایجل فاراژ، سیاستمدار راست‌گرای بریتانیا، و پیش‌تر نیز ارتباطات خوبی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا داشت، استارمر را در دیدارشان در سپتامبر در برج ترامپ ستوده بود.

گرگ سوئنسون، رئیس سازمان جمهوری‌خواهان مقیم بریتانیا، گفت که پیش‌بینی ترامپ دشوار است، اما اگر او ماه آینده به ریاست جمهوری برسد، این حادثه احتمالاً به روابط با استارمر آسیب نمی‌رساند.

سوئنسون به رویترز گفت: ترامپ مسائل شخصی را جدی می‌گیرد و اختلافات شخصی بر او تأثیر می‌گذارد، اما فکر می‌کنم او از این موضوع عبور خواهد کرد. شاید کمی زخم باقی بماند، اما احتمالاً خیلی مهم نخواهد بود. 

قوانین در مورد خارجی‌ها

طبق قوانین ایالات متحده، خارجی‌ها می‌توانند به عنوان داوطلب در کمپین‌های انتخاباتی شرکت کنند، اما اجازه کمک مالی ندارند. پیش‌تر کمیسیون انتخابات فدرال کمپین برنی سندرز را جریمه کرده بود، زیرا حزب کارگر استرالیا هزینه پرواز‌ها و غذا‌های داوطلبان خود را برای سفر به آمریکا و حمایت از کمپین او تأمین کرده بود.

شکایت ترامپ به گزارش‌های رسانه‌ای و پستی در لینکدین از سوی سوفیا پاتل، مدیر عملیات حزب کارگر بریتانیا، استناد می‌کند. او نوشته بود که نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارمندان فعلی و سابق حزب کارگر در هفته‌های آینده به آمریکا سفر خواهند کرد تا به انتخاب کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات، کمک کنند.

در شکایت آمده است: من از طرف کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ درخواست تحقیقات فوری درباره دخالت آشکار خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به شکل کمک‌های غیرقانونی اتباع خارجی، را دارم. 

کسانی که به دنبال دخالت خارجی در انتخابات ما هستند، نیازی به جستجوی بیشتر ندارند… این دخالت به‌طور آشکار در حال رخ دادن است. 

در یک بیانیه مطبوعاتی با عنوان (بریتانیایی‌ها در راه‌اند)، کمپین ترامپ همچنین حزب کارگر را به الهام‌بخشی به سیاست‌ها و لفاظی‌های (بسیار لیبرال و خطرناک) کامالا هریس متهم کرد.

استارمر که در سفری به ساموآ بود، به خبرنگاران گفت که داوطلبان حزب کارگر تقریباً در هر انتخابات ایالات متحده شرکت کرده‌اند. او افزود: آن‌ها این کار را در وقت آزاد خود انجام می‌دهند، داوطلبانه اینجا هستند و به‌نظر می‌رسد که با دیگر داوطلبان در آنجا اقامت دارند. موضوع خیلی ساده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.