هشدار وزیر خارجه آلمان درباره تشدید تنش‌ها در سفر به بیروت

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۲:۱۰


وزیر امور خارجه آلمان در سفری به بیروت نسبت به پیامدهای گسترده تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان هشدار داده و در عین حال از روند ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به تشدید مناقشات بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، نسبت به پیامدهای گسترده آن برای خاورمیانه هشدار داد و خواستار یک کارزار دیپلماتیک جدید شد. وی در سفر به بیروت گفت: بی‌ثباتی کامل این کشور برای این متنوع‌ترین جامعه مذهبی در بین کشورهای خاورمیانه و همچنین برای کل منطقه مرگبار خواهد بود.

 وی افزود: اکنون مهم است که با شرکای خود در ایالات متحده آمریکا، اروپا و جهان عرب برای ایجاد یک راه حل دیپلماتیک کارآمد که از به زعم وی منافع امنیتی مشروع رژیم صهیونیستی و لبنان محافظت کند، کار کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت که کلید صلح در اجرای کامل قطعنامه 1701 سازمان ملل نهفته است. به گفته وی نیروهای مسلح لبنان نیز نقش مهمی دارند. وی تاکید کرد که در بیروت و در کنفرانس لبنان در پاریس در روز پنجشنبه، می خواهد در این باره کاوش کند که چگونه می‌توان در این مسیر دشوار پیشرفت کرد و در عین حال به کاهش رنج بشردوستانه کرد. بائربوک همچنین با ژنرال جوزف عون، فرمانده نیروهای مسلح لبنان دیدار کرد.

"پل زیمیاک"، رئیس فراکسیون پارلمانی آلمان-لبنان نیز در سفر خود به بیروت نسبت به فروپاشی کامل لبنان هشدار داده و گفت: این پیامدهای ویرانگری برای اروپا خواهد داشت. به گفته وی علاوه بر کمک های بشردوستانه، اکنون نیاز فوری به یک برنامه واقعی برای شروع مجدد سیاسی در این کشور وجود دارد.

"بائربوک" صبح امروز با یک هواپیمای کوچک ارتش آلمان در فرودگاه بین المللی رفیق حریری در پایتخت لبنان فرود آمد. این چهارمین سفر وزیر خارجه آلمان به لبنان از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 است . بائربوک بلافاصله پس از ورودش با "نبیه بری"، رئیس پارلمان لبنان و متحد حزب الله دیدار کرد.

به منظور کاهش خطر آسیب پذیری از اقدامات نظامی اسرائیل علیه حزب الله در بیروت، دیدار بائربوک در محدوده زمانی محدودتر از حد معمول انجام شد. مکان‌ها، زمان‌ها و مسیرهای دقیق کاروان آن‌ها قبلاً به طرف اسرائیلی اعلام شده بود.

در سفارت آلمان، ژنرال آرولدو سانز، رئیس نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد، و دریاسالار ریچارد کستن، فرمانده نیروی دریایی، از طریق ویدئو کنفرانس بائربوک را در جریان وضعیت فعلی قرار دادند. در هفته‌های اخیر، پایگاه‌های حافظ صلح چندین بار مورد هدف حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بائربوک همچنین گفت: تعهد به حفاظت از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای همه طرف های درگیر اعمال می شود. نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) برای یک راه حل سیاسی مورد نیاز است. وی افزود: هر گونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

وزیر خارجه آلمان با توجه به وضعیت انسانی در نوار غزه، از رژیم صهیونیستی خواست تا کمک های بیشتری به غیرنظامیان نیازمند ارائه کند. وی افزود: وضعیت به ویژه در شمال غزه هر روز ناامیدانه تر می شود. باربوک افزود: این منطقه به مدت 19 روز کاملاً بسته شده است، "کمک های بشردوستانه فقط قطره قطره می آید."

 وی از تحویل تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی دفاع کرد. وی در موضعی یک جانبه در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت که آلمان به صراحت اعلام کرده است که از اسرائیل در حق دفاع از خود - از جمله با سلاح - حمایت می کند. وی مدعی شد که هر تحویل سلاح منطبق با قوانین بین المللی بشردوستانه است. بائربوک گفت: رژیم صهیونیستی مسئولیت دارد که از رعایت این قانون بین المللی بشردوستانه اطمینان حاصل کند.

بائربوک از بیروت به پاریس می رود و در آنجا می‌خواهد در کنفرانس بین‌المللی کمک‌رسانی به لبنان که روز پنجشنبه توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار می شود شرکت کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.