رویه مثبت برای پرسپولیسی‌ها! خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۲:۱۸


شفقنا ورزشی- در سالیان اخیر پرسپولیس توانسته به پیشرفت بازیکنان خارجی خود کمک کند.

به گزارش شفقنا ورزشی، در سال‌های گذشته با وضع قوانین سختگیرانه توسط فدراسیون فوتبال بساط ورود بازیکنان بی‌کیفت خارجی تا اندازه بسیار زیادی جمع شده و حضور بازیکنان با سابقه بازی در لیگ‌های معتبر جهانی و آسیایی را در فوتبال ایران را شاهد بوده‌ایم.

باشگاه پرسپولیس هم که در یک دهه گذشته عمدتا در فوتبال ایران یکه تازی کرده است از این قاعده مستثنی نبوده و به جز موارد خاص توانسته بازیکنان خارجی خوبی را به جمع بازیکنان خود اضافه کند.

بازیکنانی‌ که دیگر سربار پرسپولیس نبوده‌اند و توانسته‌اند نسبت توانایی‌های فنی خود به سرخپوشان پایتخت کمک کنند.

وجود جو مناسب و شرایط حرفه‌ای پرسپولیس در سالهای اخیر و درخشش این تیم در فوتبال آسیا، وجهه بین‌المللی سرخپوشان را هم تقویت کرده و این مسئله رشد بازیکنان خارجی این تیم را هم سبب شده است.

گئورگی گولسیانی سال گذشته و بعد از درخشش در پرسپولیس در سن 32 سالگی به تیم ملی فوتبال گرجستان دعوت شد و حتی توانست در مسابقات يورو 2024 در ترکیب تیم کشور حضور پیدا کند.

عبدالکریم حسن قطری هم که سال‌ها به علت محرومیت از دعوت شدن به تیم ملی قطر بازمانده بود بعد از حضوری کوتاه مدت و درخشش در پرسپولیس باز دیگر توانست پيراهن کشورش را بر تن کند.

الکسیس گندوز الجزایری هم که در ابتدای فصل جاری جانشین علیرضا بیرانوند در پرسپولیس شد بعد نمایش خیره کننده در دروازه پرسپولیس به تیم ملی فوتبال الجزایر دعوت و به گلر شماره یک کشورش تبدیل شد.

این آمار قطعا یک امتیاز مثبت برای باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود چرا که نفرات خارجی این تیم هم برای نشان دادن ظرفیت‌های خود به سرمربی تیم‌ ملی کشورشان انگیزه پیدا خواهند کرد و در همین جهت در عرصه باشگاهی برای سرخپوشان پایتخت از تمام ظرفیت فنی خود استفاده خواهند کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.