گروه‌های مقاومت منطقه شهادت شهید هاشم صفی الدین را تسلیت گفتند

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۲:۰۹


گروه های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌های مختلف ضمن تسلیت به مناسبت شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، از مبارزات و جهاد این شهید در حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد: شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» فرمانده جهادی بزرگ در مقاومت اسلامی لبنان را که بر اثر حمله هوایی رژیم جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسید، تسلیت می‌گوییم و از تلاش‌های ایشان در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن و همچنین مشارکت ایشان در تاسیس و تقویت جبهه مقاومت تقدیر می‌کنیم.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای شهادت سید هاشم صفی‌الدین را به حزب الله لبنان، ملت لبنان، امت اسلامی و همه حامیان جبهه مقاومت در سراسر جهان تبریک و تسلیت گفت و از فداکاری‌های بزرگ و جهاد طولانی مدت ایشان تقدیر کرد.

این جنبش فلسطینی همچنین سابقه طولانی شهید صفی‌الدین در مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی و مبارزه با آن و همچنین حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن را مورد ستایش قرار داد.

جنبش مجاهدین فلسطین تاکید کرد: شهادت شخصیت‌های بزرگ جهادی در نبرد دفاع از بیت‌المقدس و کمک به ملت مقاوم فلسطین در کنار شهدای فلسطین و سایر مجاهدان امت اسلامی و محور مقاومت، معنای وحدت در میان امت اسلامی را بیش از پیش تثبیت می کند و صحت راه و یکسان بودن مسیر و سرنوشت مسلمانان را به اثبات می‌رساند.

این جنبش مبارز فلسطینی از فداکاری بزرگ رزمندگان و رهبری شرافتمند حزب الله، از مواضع اصولی و ثابت آنها در حمایت از ملت فلسطین با وجود حجم تجاوز، توطئه و عدم حمایت‌ دیگران، تقدیر کرد.

جنبش مجاهدین فلسطین تصریح کرد: سیاست رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبران مقاومت، هرگز باعث تضعیف مقاومت و اراده آن در میان امت اسلامی نخواهد شد و ابهت و بازدارندگی برای دشمن صهیونیستی به ارمغان نخواهد آورد.

این جنبش فلسطینی در پایان خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی و وحشی‌گری بی‌سابقه آن، نشان دهنده شکست و عجز و ناکامی اش در مقابل پایداری و جهاد جنبش‌های مقاومت و جبهه‌های پشتیبان آن و همچنین ضربات بی‌سابقه‌ای است که در میدان و در عمق سرزمین‌های اشغالی از رزمندگان مقاومت دریافت کرده است و این ضربات در آینده تشدید خواهد شد.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن تسلیت شهادت شهید صفی‌الدین، مبارزات و جهاد این شهید جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد تقدیر و ستایش قرار دادند.

جهاد اسلامی فلسطین، شهید صفی‌الدین را از اولین حامیان مساله فلسطین در همه دوره‌های مسئولیتش دانست و اعلام کرد: ما از دست دادن این شخصیت به همراه سایر رهبران حزب الله لبنان را مصیبتی دردناک می‌دانیم، اما به شهادت آنها در راه قدس و پیمانی که با خداوند بسته بودند افتخار می‌کنیم.
جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: ضربات هفته‌های اخیر حزب الله به دشمن صهیونیستی، اثبات کرد که مقاومت اسلامی در لبنان، غیر قابل شکست است و به رویارویی با دشمن تا دستیابی یه پیروزی ادامه خواهد داد.
این جنبش مبارز فلسطینی، ضمن تسلیت به حزب الله و هواداران مقاومت در لبنان و همچنین خانواده‌های شهدا، بر وحدت کامل بین مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه تاکید کرد.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: مراتب تسلیت، همدردی و تبریک فراوان را به مناسبت شهادت علامه مجاهد سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه و برادران مجاهدی که همراه ایشان به شهادت رسیدند به حزب الله و حامیان مقاومت اسلامی و خانواده این شهید عزیز تقدیم می‌داریم.
جنبش النجبای عراق نیز در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت این عالم لبنانی تاکید کرد: با کمال افتخار، شهادت فرمانده بی‌نظیر و شجاع «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله را که بر اثر حمله صهیونیست‌های دشمن اسلام و انسانیت به شهادت رسید به رزمندگان شجاع این جنبش تبریک و تسلیت می‌گوییم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه