غافلگیری چوپانان تبریزی از بارش نیم متری برف در دامنه سهند (+عکس)

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۳:۲۸


برف نیم‌متری در سی و دومین روز پاییز ۱۴۰۳ در روستاهای اطراف شهرستان تبریز در دامنه سهند، روستاییان این مناطق را غافلگیر کرد.

به گزارش فارس، بارش اولین برف پاییزی در برخی نقاط استان آذربایجان‌شرقی نه تنها مردم این استان که حتی چوپان‌های برخی روستاها را هم غافلگیر کرد. 

امروز بارش برف نیم متری در برخی روستاهای همچون لیقوان، بیرق و اسپراخون شهرستان تبریز مشکلاتی برای چوپان‌های این منطقه به وجود آورده و موجب گرفتاری آنان به همراه دام‌هایشان در برف و کولاک شد.

کاوه صدق روحی، بخشدار باسمنج در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستاهای لیقوان، بیرق و اسپراخون در دامنه کوه سهند واقع شده که در طول 24 ساعت گذشته، شاهد بارش برف نیم متری در این مناطق بودیم که این موضوع زمینه ساز مشکلاتی برای چوپان‌ها به همراه احشام‌شان شده بود.

وی ادامه داد: به کمک ماشین‌آلات راهداری منطقه، راه اصلی این روستاها باز شده و با تلاش امدادگران، چوپان‌های روستای اسپراخون و لیقوان که همراه با دام و احشام خود گرفتار در برف نیم متری بودند، نجات یافته و به روستاهای خود بازگردانده شدند. 

صدق روحی از ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن چوپان‌ها و احشام روستای بیرق خبر داده و گفت: به دلیل بالا بودن حجم برف، تلاش امدادگران و عوامل بخشداری باسمنج و دهیاری‌ها در مسیر روستای بیرق نیز ادامه داشته و این چوپان‌ها نیز در حال بازگشت به روستای خود هستند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.