جزئیات حمله تروریستی به تأسیسات هوافضای ترکیه

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۲:۴۸


بین الملل » خاورمیانه
787 بازدید
‍ پ

جزئیات حمله تروریستی به تأسیسات هوافضای ترکیه

انفجار مهیب روز چهارشنبه در دروازه ورودی مقر اصلی صنایع هوافضای ترکیه (توساس) در حومه آنکارا دست‌کم چهار کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت. مقامات ترکیه این حادثه را حمله تروریستی عنوان کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، در تصاویر منتشر شده از محل حادثه، صدای چندین انفجار و تیراندازی به گوش می رسد. به گزارش خبرگزاری ایهلاس ترکیه، پلیس و تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

علی یرلیکایا با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس از انفجار و تیراندازی در این مرکز که در ۴۰ کیلومتری آنکارا قرار دارد خبر داد.

یرلیکایا نوشت: «حمله تروریستی در مقابل صنایع هوافضای ترکیه انجام شده است. متاسفانه این حمله به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.»

هیچ گروهی تا به حال مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

تلویزیون خبر ترکیه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که گروگانگیری در محل حادثه در جریان است. با این حال دیگر منابع خبری تنها از تیراندازی و انفجار در محل خبر دادند.

وزیر کشور ترکیه در آخرین بروزرسانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دو تروریست که به مقر صنایع هوافضای ترکیه حمله کرده بودند، کشته شدند.»

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند: انفجاری رخ داد که احتمالاً ناشی از یک خودرو بمب گذاری شده بود و همچنین صدای تیراندازی در مقر شرکت صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا شنیده شد.

دولت ترکیه طی بیانیه اعلام کرد که در این حمله چهار نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

مارک روته، دبیر کل ناتو در شبکه اجتماعی ایکس از گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه در پی وقوع حمله تروریستی در این کشور خبر داد و حمایت ناتو را از ترکیه ابراز کرد.

مارک روته نوشت: «با رجب طیب اردوغان درباره حمله تروریستی در آنکارا گفتگو کردم. پیام من واضح است؛ ناتو همراه ترکیه ایستاده است.»

در همین حال، خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر کشور ترکیه ضمن گزارش حمله تروریستی به تاسیسات “کاهرامان کازان” متعلق به شرکت سهامی صنایع هوا فضای ترکیه، اعلام کرد تعداد کشته‌های این اقدام تروریستی به ۵ تن رسیده و ۲۲ نفر دیگر مجروح شده اند. به علاوه ۲ نفر از تروریست‌ها نیز کشته شده اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حمله تروریستی به مقر شرکت صنایع هوا فضای «توساش» در آنکارا را محکوم کرد و گفت: حمله پلیدی است که بقای کشور ما و صلح آن و نیز طرح‌های دفاعی ما را که نمادی برای استقلال کامل ترکیه است، هدف گرفته است. ما با قاطعیت به مبارزات خود علیه انواع تهدیدات تروریستی و حامیان آن‌ها ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: ملت ما باید بداند دست‌های پلیدی که به سمت ترکیه دراز شود، قطع خواهد شد و هیچ نهاد یا سازمان تروریستی که امنیت ما را هدف قرار می‌دهد، هرگز نمی‌تواند به اهدافش دست یابد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.