تعداد ۲ خودرو به لیست خودروهای وارداتی اضافه شد+اسامی و جزییات

تین نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۳:۰۵


متقاضیان باید تا ساعت 12:00 روز شنبه 1403.8.5 یکی از حساب های خود را فقط نزد شعب بانک های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودروی وارداتی وکالتی با مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

تین نیوز |

در حال حاضر ۲ خودروی جدید به نام های Mitsubishi - Outlander و V_ONLINE_DDi به فهرست خودروهای وارداتی اضافه شده و در مجموع متقاضیان می توانند در میان ۲۰ خودرو انتخاب خود را انجام دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، براساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می توانند از امروز چهارشنبه مورخ 1403.8.2 تا ساعت 23:59 روز دوشنبه 1403.8.7 ثبت نام خود را انجام دهند و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان باید تا ساعت 12:00 روز شنبه 1403.8.5 یکی از حساب های خود را فقط نزد شعب بانک های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودروی وارداتی وکالتی با مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودروها ضمن اشاره به گستردگی تنوع خودروهای وارد شده گفته است:  بالغ بر 6000 خودرویی که در این مرحله عرضه خواهند شد، همگی وارد گمرکات کشور شده و اینگونه نیست که بر روی کشتی باشند و به سمت مبدا باشند، فلذا چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید، به سرعت قابل ترخیص خواهند بود و طی بازه ای کوتاه به مشتریان تحویل خواهد شد.

هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره 2 ـ قراردادهای فروش می بایست صرفاً بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد گردد، در همین راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش توسط شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده 4 آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 3 ـ آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده اند و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو را مشاهده می نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4 ـ اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی ربط قرار می گیرد.

در حال حاضر 2 خودروی جدید به نام های Mitsubishi - Outlander و V_ONLINE_DDi به فهرست خودروهای وارداتی اضافه شده و در مجموع متقاضیان می توانند در میان 20 خودرو انتخاب خود را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.