دنیامالی: درخصوص معافیت مالیاتی باشگاه‌ها اقداماتی انجام شده است/ وجود ۳۳ هزار باشگاه در کشور آمار خوبی نیست

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۰:۴۰


وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت باشگاه‌های ما خوب نیست و قطعا وجود ۳۳ هزار باشگاه در کشور رقم خوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد دنیامالی در مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر اظهار داشت: خدا قوت می‌گویم به همه عزیزان و زحمت کشان عرصه باشگاه داری که برای توسعه ورزش کشور تلاش می‌کنند. طرح جامع نظام باشگاه‌داری در کمیسیون فرهنگی مطرح است و هر عزیزی در این جمع حضور دارد این آمادگی را داریم که نسخه‌ای از پیشنویس این لایحه را تقدیم کنیم که نظرات را داشته باشیم، چون ما نیاز داریم که نظرات کارشناسی را بگیریم.

وی افزود: وضعیت باشگاه‌های ما خوب نیست و قطعا وجود ۳۳ هزار باشگاه در کشور رقم خوبی نیست. باشگاه‌ها ساز و کار خود را دارد و نمی‌توانیم به خیلی از اماکن ورزشی باشگاه بگوییم، چون باشگاه‌داری در دنیا الزامات خود را دارد. در دنیا معمولا باشگاه‌ها از دل بخش خصوصی بیرون می‌آیند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: درخصوص بحث معافیت مالیاتی باشگاه‌ها رایزنی زیادی کردیم که تا چند هفته دیگر ابلاغ می‌کنیم و تلاش ما این است که این امتیاز را به باشگاه‌ها بدهیم که هزینه ورزش برای مردم بیشتر از این نشود. خانواده‌ها برای ورزش هزینه‌های زیادی مجبور هستند پرداخت کنند و با مشکل مواجه می‌شوند.

دنیامالی تصریح کرد: در بحث باشگاه‌های حرفه‌ای کار ما سخت‌تر است و الان با توجه به ممیزی‌هایی که داریم اکثر باشگاه‌های ما مردود هستند و در خیلی از بخش‌ها عقب هستیم. مشکلات ما در بحث باشگاه‌داری خیلی زیاد است و باید برای رفع مشکلات همفکری کنیم. بحث هزینه و فایده برای باشگاه باید اقتصادی باشد.

وی گفت: نمی‌توان انتظار داشت که دولت در مباحث باشگاه‌ها دخالتی نداشته باشد ولی از دولت منابع دریافت کند. خیلی از روسای فدراسیون‌ها و روسای هیات‌ها موقع انتخابات صحبت‌هایی درخصوص آوردن اسپانسر می‌کنند ولی در ادامه کار دستشان جلوی دولت دراز است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: برنامه‌های پنج ساله ما براساس شاخص‌هایی که تعریف کردیم باید جلو برود و همه مجموعه‌ها باید باهم رشد کند. همه شرایط را پذیرفته‌ایم و وظیفه داریم از باشگاه‌ها حمایت کنیم. هر باشگاهی که بخواهد از در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کند برای ما حکم تیم ملی را دارد و باید به آن کمک کنیم.

وی گفت: ما بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در ماه اعزام ورزشکار داریم و همه این اقدامات درجهت استمرار حمایت از ورزش است. اگر امروز برای نظام جامع باشگاه‌داری وقت نگذاریم نتوانیم خروجی مناسب داشته باشیم. امروز نیازمند راهنمایی و نظرات همه عزیزان هستیم و همه تلاش می‌کنند که پرچم ورزش را بالا ببریم. همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و از هم جدا نیستیم.

دنیامالی گفت: ما باید خیلی بهتر از این چیزی که الان هستیم باشیم و با هدف مدنظر فاصله داریم. همه درحال تلاش هستیم و خیلی خوب است که این تلاش را همه حمایت کنیم و همفکری داشته باشیم. این کار گروهی است و باید با همفکری کار را به جلو ببریم و از تک‌روی پرهیز کنیم. در کنار همدلی رقابت را باید داشته باشیم، چون رقابت اساس ورزش است و سازندگی ایجاد می‌کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه