نتانیاهو: از ماکرون ناامید شدم

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۸:۵۱


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت از درخواست رئیس‌جمهور فرانسه برای ممنوعیت ارسال تسلیحات به اسرائیل و جلوگیری از استفاده آن‌ها در جنگ غزه و لبنان «ناامید شدم».

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر توقف ارسال تسلیحات فرانسوی به رژیم صهیونیستی را یک اصل مهم برای حصول سازش سیاسی در جنگ دانست و با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تاکید کرد قربانی‌شدن مردم لبنان «غیر قابل قبول» است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه فرانسوی CNews عنوان کرد: «من با رئیس‌جمهور ماکرون صحبت کردم و بسیار از او ناامید شدم.»

وی با اشاره به کمک‌های پاریس به تل‌آویو در روزهای آغاز جنگ گفت: «من در شروع این جنگ، از کمک‌ها و حمایت‌های رئیس‌جمهور ماکرون به اسرائیل قدردانی می‌کردم اما بعدا متوجه شدم که او موضعش را به تدریج تغییر می‌دهد و با منافع مشترک ما در تضاد است.»

این تصمیم فرانسه صرفا به مسئله جنگ و ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی ختم نمی‌شود، بلکه بر دیگر مسائل مربوط به نظامی نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال، دولت فرانسه روز چهارشنبه از تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت حضور شرکت‌های صهیونیستی که در جنگ‌های غرب آسیا دخیل هستند، در نمایشگاه تجاری آتی در خارج از پاریس دفاع کرد.

برگزارکنندگان «نمایشگاه دفاع دریایی» موسوم به «یورونِیول» در تارنمای این رویداد اعلام کردند که شرکت‌های صهیونیستی می‌توانند در این نمایشگاه از تاریخ ۴ الی ۷ نوامبر (۱۴ الی ۱۷ آبان) شرکت کنند و «احتمالا می‌توانند غرفه‌ای در این نمایشگاه داشته باشند البته به شرطی که محصولات آنها در جنگ‌های غزه و لبنان استفاده نشوند».

«ژان نوئل-بارو» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه طی سخنرانی در پارلمان گفت: «اجازه دادن به شرکت‌ها و سلاح‌هایی که در جنگ‌های خاورمیانه استفاده می‌شوند، غیرمنطقی است زیرا پاریس در عین حال برای آتش‌بس فوری در غزه و لبنان تلاش می‌کند.»

نتانیاهو در ادامه مصاحبه‌اش با رسانه فرانسوی ضمن نادیده گرفتن جنایات جنگی خود گفت: «رئیس‌جمهور ماکرون توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل را خواستار شد اما ایران هرگز محدودیتی را علیه حزب‌الله یا حماس اعمال نکرد.»

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

همچنین در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقاومت لبنان در حمایت از ملت فلسطین، وارد میدان شده است و تاکید دارد تا زمانی که جنگ غزه متوقف نشود، از حمله به اهداف صهیونیست‌ها دست نمی‌کشد.

ایسنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.