جابجایی مدعیان قهرمانی در صدر جدول جام نقش جهان

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۸:۴۲


هفته سوم از رقابت های لیگ دسته اول تکواندو باشگاه های کشور با تثبیت جایگاه خوشبخت در صدر جدول و حفظ فاصله تیم های نیروی زمینی و دانشگاه آزاد در مکان های بعدی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم از مسابقات لیگ دسته اول تکواندو باشگاه‌های کشور، «جام نقش جهان» یادواره شهید شهروز مظفری نیا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری مسابقات اوزان فرد و زوج به پایان رسید و در نهایت صدر جدول دستخوش تغییر شد. «خوشبخت» که تا هفته دوم در مکان سوم جدول قرار داشت این هفته با کسب سه مدال طلا از رقبا سبقت گرفت و با ۳۸۱ امتیاز و دو پله صعود صدرنشین شد. نیروی زمینی ارتش با ۳۵۹ امتیاز در مکان دوم ایستاد و دانشگاه آزاد با اختلاف اندک و ۳۵۲ امتیاز در خانه سوم قرار گرفت.

بر همین اساس در پایان هفته سوم راستین خواجوی از دانشگاه آزاد و محمد مهدی علوی از نیروی زمینی ارتش به عنوان بهترین تکواندوکار، محمد سلیمانی از تیم خوشبخت و داوود بذرافشان از نیروی زمینی به عنوان بهترین مربی، حسین سلیمانی از قم، عباس باباحاجی از البرز و مجید مهدوی زاده به عنوان بهترین داور انتخاب و معرفی شدند

در مسابقات وزن ۵۴- کیلوگرم ۳۰ تکواندوکار به رقابت پرداختند که در پایان ابوالفضل درویشی از تیم خوشبخت موفق به کسب مدال طلا شد. امیررضا کهریزی از درفام به نشان نقره دست یافت و مدال برنز مشترک هم به محمد مهدی باوندپوری از فرمانیه و عرفان بیانلو از دانشگاه آزاد تعلق گرفت.

نفرات برتر اوزان فرد

در وزن ۵۸- کیلوگرم که ۳۶ تکواندوکار حضور داشتند راستین خواجوی از دانشگاه آزاد طلا گرفت. علیرضا بورانی زاده دیگر نماینده دانشگاه آزاد نقره گرفت و مدال برنز هم به ایمان کاظمی صبور و محمد مهدی سنایی تعلیق گرفت.

۳۰ تکواندوکار در وزن ۶۳- کیلوگرم به مصاف هم رفتند که در پایان طاها رحمانی از تیم زنده یاد بابادی عنوان نخست را از آن خود کرد. امیرمحمد مبارکی از خوشبخت در جای دوم ایستاد و امیر شایان امکان از دانشگاه آزاد و محمدپارسا خلج از یزدان هم به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم سید عرفان معروف زاده از خوشبخت در مبارزه نهایی کیوان کاظمی از دانشگاه آزاد را از پیش رو برداشت و طلا گرفت. کاظمی نقره گرفت و ایلیا مجیدی از تیم زنده یاد بابادی به همراه حسین زمانی از دانشگاه آزاد هم به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند. در این وزن ۳۵ تکواندوکار پیکار کردند.

محمد مهدی عمادی در میان ۳۱ تکواندوکار مدال طلای وزن ۷۴- کیلوگرم را برای تیم نیروی زمینی ارتش کسب کرد. سپهر فیاضی زاده از دانشگاه آزاد به مدال نقره دست یافت. امیرحسین اکبری از تیم زنده یاد بابادی به همراه علیرضا نوریان از مقاومت هم به صورت مشترک سوم شدند.

در میان ۲۸ تکواندوکار حاضر در وزن ۸۰- کیلوگرم، محمدرضا میرزایی از نیروی زمینی ارتش و فاروق کرمی از درفام به مبارزه نهایی راه پیدا کردند که در پایان یک مبارزه جذاب و دیدنی این میرزایی بود که در ثانیه‌های پایانی وقت سوم نتیجه را به سود خود تغییر داد و طلا گرفت. کرمی به نشان نقره دست یافت و امیر صدرا رحیمی و صدیق رحیمی هر دو از فرمانیه روی سکوی سوم ایستاده و برنز گرفت.

در وزن ۸۷- کیلوگرم محمد علیزاده با کسب سکوی نخست دومین طلای را در هفته سوم برای خوشبخت کسب کرد. ابوالفضل غفاری از تیم زنده یاد بابادی به نشان نقره دست یافت. امیرحسین دست موزه از خوشبخت و پدرام جمشیدی از نیروی زمینی ارتش هم به نشان برنز دست پیدا کردند. در این وزن ۲۱ تکواندوکار پیکار کردند.

علی نجفی تکواندوکار تیم نیروی زمینی ارتش در مبارزه نهایی وزن ۸۷+ کیلوگرم دانیال یزدان پرست از خوشبخت را شکست داد و دومین طلا امروز را برای تیم خود کسب کرد. یزدان پرست نقره گرفت و امیر قاسمی از خوشبخت و علی اکبر امیری از دانشگاه آزاد هم برنز گرفتند. در این وزن ۲۳ تکواندوکار پیکار کردند.

در این مسابقات ۱۳۸ تکواندوکار در بخش آزاد و ۱۲ تیم نیروی زمینی ارتش، باشگاه مولانا، مناطق نفت خیز جنوب، پایگاه قهرمانی البرز، باشگاه یزدان، باشگاه فرمانیه، آکادمی غلامی، خوشبخت، زنده یاد بابادی، دانشگاه آزاد اسلامی، درفام و باشگاه مقاومت به شیوه گرندپری به مدت ۵ هفته به رقابت خواهند پرداخت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.