مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد زیاد شد

عرشه آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۰:۵۳


در سال ۱۴۰۴

براساس آنچه که دولت چهاردهم در قالب بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس تقدیم کرده است، افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

مسعود پزشکیان؛ رئیس جمهور، در این هفته بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه شامل افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. این لایحه، دومین بودجه‌ای است که در چارچوب قانون برنامه هفتم توسعه تدوین شده است.

بر اساس این لایحه، دولت برای سال آینده، میزان مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر ۲۰ درصد افزایش داده است. بودجه عمومی کشور در این لایحه به ۶۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و در بخش منابع و مصارف، کل بودجه کشور بالغ بر ۱۱۸ میلیون و ۹۶۶ هزار میلیارد ریال است.

اقلام مهم هزینه‌ای شامل یارانه نقدی و مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، حدود ۴۰۵۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. این تخصیص با هدف اجرایی کردن احکام برنامه هفتم توسعه و تقویت برنامه‌های حمایتی از گروه‌های آسیب‌پذیر در کشور انجام می‌پذیرد.

در این لایحه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف شده است تا پرداخت مستقیم یارانه نقدی و مستمری به حساب نهایی مددجویان را بر عهده بگیرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه