سناتور آمریکایی: عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تا پایان سال ممکن است خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۰:۱۶


شفقنا- یک سناتور آمریکایی می‌گوید توافق اسرائیل و عربستان تا پایان سال ممکن است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت او روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرده و معتقد است که توافقی برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی می‌تواند قبل از پایان سال حاصل شود.

گراهام که از حامیان جدی ترامپ است و اکنون با او در میشیگان به سر می‌برد گفت: نتانیاهو مایل به عادی سازی روابط با ریاض است. با این حال به نظرم این کار باید در دوره بایدن رخ بدهد چون کامالا هریس زیادی چپ است و علاقه‌ای به عادی شدن رابطه عربستان با اسرائیل نشان نداده است.

عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان نشان دهنده گسترده شدن«توافق ابراهیم» به سمت عربستان است که در زمان ریاست جمهوری ترامپ امضا شد. این توافقنامه منجر به عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و سودان شد.

در پاسخ مورگان فینکلشتاین، سخنگوی امنیت ملی ستاد انتخاباتی هریس گفت: «خانم هریس همواره از تلاش‌ها برای اطمینان از پیوستن عمیق‌تر اسرائیل در منطقه خاورمیانه، از جمله توافق عادی سازی تاریخی با عربستان سعودی، حمایت کرده است. او معتقد است که چنین ادغامی برای مقابله با تهدیدات ناشی از ایران حیاتی است.»

این ادعاها درحالی مطرح شده که تحلیلگران جدای از تمایل یا عدم تمایل عربستان معتقدند بدون تشکیل کشور مستقل فلسطینی، عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه هیچ فایده‌ای ندارد.

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه