آمار رونالدو مقابل ایران و ایرانی‌ها: ۴۵۰ دقیقه و ۱ گل!

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۱:۲۶


هرچند استقلال در بازی هفته سوم خود در لیگ نخبگان آسیا با نتیجه ۱-۰ مغلوب النصر عربستان شد اما طلسم ناکامی‌های کریستیانو رونالدو مقابل تیم‌های ایرانی همچنان پابرجا ماند.

از این بازی دوازده سال گذشت و بار دیگر دست تقدیر ایران و پرتغال را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم‌گروه کرد. این بار رونالدو به عنوان کاپیتان و با ۳۳ سال سن مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت.

آن بازی با تساوی ۱-۱ دو تیم به پایان رسید و برای رونالدو تبدیل به یکی از بدترین خاطرات او از جام‌های جهانی شد چرا که در دقیقه ۵۵ بازی و زمانی که می‌توانست از روی نقطه پنالتی اختلاف تیمش با ایران را دوبرابر کند، علیرضا بیرانوند با تشخیص عالی خود ضربه او را گرفت و در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید.

بازی برگشت دو تیم نیز که با حضور ۸۰ دقیقه‌ای رونالدو در زمین و تعویض اجباری او بعد از برخورد شدید با بیرانوند همراه بود، در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم در عربستان به پایان رسید تا رونالدو همچنان در حسرت گلزنی به علیرضا بیرانوند در سومین تقابلش با دروازه‌بان تیم ملی باقی بماند.

اگرچه که تک گل النصر روی ریباند ضربه سر رونالدو به ثمر رسید اما با احتساب این بازی، کریستیانو رونالدو در پنج تقابل با تیم ملی و استقلال و پرسپولیس، تنها موفق به زدن یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی شده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.