ستاره اصلی آسمان درخشان بارسلون: هانسی فلیک!

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۱:۲۷


طی روزهای اخیر، سایت معتبر ترانسفر مارکت لیستی از بهترین عملکرد مربیان بارسلونا در دوازده بازی اول خود منتشر کرد. در اين لیست مطابق انتظار نام مربیان بزرگی همچون گواردیولا و لوئیز انریکه به چشم می‌خورد.

آمار می‌توانند بهترین پاسخ دهنده به سوالات اهالی فوتبال به ویژه طرفداران پر و پا قرص بارسلونا باشند. باید اذعان داشت که هانسی فلیک بهترین عملکرد را میان سایر بزرگان نیمکت بارسلونا در دوازده دیدار اول داشته و به نوعی این رکورد را به خود اختصاص داده است.

در واقع عدد 3/25 پرده از این موضوع برمی‌دارد که شاگردان هانسی فلیک، به طور میانگین در هر دیدار، سه یا در برخی بازی‌ها بیشتر از سه گل وارد دروازه حريفان کرده‌اند و این آمار در دوازده بازی اول، تا به حال بی‌سابقه بوده است.

درخشش دوباره و به اوج برگشتن بازیکنانی همچون لواندوفسکی، رافینیا و یامال به خوبی نشان می‌دهد که فلیک راه تحول و تغییر را جز به جز بلد است و دیگر از آن بارسلونای پراگماتیک و نتيجه گرای ژاوی در فصول پیشین خبری نیست.

تأثیرگذاری مستقیم لواندوفسکی و زدن چهارده گل و ارسال دو پاس گل در مجموع دوازده بازی اخیر، از اثرات همکاری فلیک با مهاجم سی و شش ساله لهستانی است. فلیک و لوا همواره استاد و شاگرد خوبی برای يکديگر بوده و این رابطه همیشه در عالی‌ترین کیفیت خود پیش می‌رود.

پس با وجود فلیک و نشستن او بر روی نیمکت بلوگرانا، هواداران بارسلونا نباید نگران تقابل و نبرد با رقبای بزرگ باشند. فلیک در عین سختگیری، بسیار بی‌رحم و قاطع است و باتوجه به سوابق او در بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان که از او سراغ داریم، به هیچ حریفی رحم نمی‌کند و مجال نفس کشیدن به تیمی‌ نمی‌دهد.

معین احمدوند

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.