هوش‌مصنوعی صدای هنرمندان را درآورد/ این فناوری پا را از گلیم خود درازتر کرد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۱:۴۶


هنرمندان مشهور به استفاده از آثار آن‌ها برای آموزش هوش‌مصنوعی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛  بازیگران مشهوری زیادی مانند کوین بیکن، رزاریو داوسن و جولین مور، همراه دیگر بازیگران، نویسندگان و نوازندگان، بیانیه‌ای را امضا و بیان کردند که استفاده غیرمجاز از محتواهای دارای حق‌چاپ برای آموزش مدل‌های هوش‌مصنوعی به افرادی که این آثار خلاقانه را ساخته‌اند، آسیب می‌زند. و تا این لحظه ۱۳.۵۰۰ نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند.

در متن این بیانیه آمده است: «استفاده بدون مجوز از آثار خلاقانه برای آموزش هوش‌مصنوعی تهدیدی بزرگ و ناعادلانه برای معیشت افراد سازنده آن آثار است و نباید چنین کاری انجام شود.»

ازجمله افراد شناخته‌شده‌ای که این بیانیه را امضا کرده‌اند، می‌توان به تام یورک، خواننده گروه Radiohead و مکس ریشتر، آهنگساز آلمانی اشاره کرد.

تاکنون چندین متخصص و سازمان مانند News Corp و «انجمن صنعت ضبط آمریکا» به‌دلیل استفاده بدون مجوز از آثار دارای حق‌چاپ خود از شرکت‌های هوش‌مصنوعی برای آموزش مدل‌های هوش‌مصنوعی شکایت کرده‌اند.

گفتنی است که یکی از نکاتی که در اعتصابات سال گذشته SAG-AFTRA (اتحادیهٔ بازیگران ایالات متحده) به آن اعتراض شد، استفاده از هوش‌مصنوعی برای اسکن چهره بازیگران در ساخت نسخه دیجیتالی آن‌ها بود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.