پل غربی قره‌سو باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۱:۴۶


استاندار کرمانشاه گفت: متأسفانه پل غربی رودخانه قره‌سو بر خلاف تعهدات تا آخر تابستان به اتمام نرسید و با توجه به آغاز فصل بارش‌ها، شهرداری موظف است در قالب سه شیفت کاری، این پروژه را سریعاً به بهره‌برداری برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی عصر روز چهارشنبه ۲ آبان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: پروژه احداث پل غربی رودخانه قره سو قرار بود تا پایان تابستان و پیش از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد ولی متاسفانه مدت ها از این تعهد کاری گذشته و هنوز این طرح به اتمام نرسیده است.

وی با تأکید بر ضرورت تشریح دلایل این تاخیر برای شهروندان توسط شهرداری کرمانشاه، افزود: با توجه به‌ خاکی که در محل اجرای این پروژه و بستر رودخانه ریخته شده، هر لحظه که باران ببارد شاهد آبگرفتگی بخشی از شهر و خطر وقوع یک بحران خواهیم بود.

مدیر ارشد استان با تأکید بر اینکه مسئولیت خسارت های ناشی از وقوع هرگونه آبگرفتگی بر عهده شهرداری است در ادامه عنوان کرد: شهرداری موظف است در سه شیفت کاری و در کمترین زمان ممکن پل غربی قره‌سو را به بهره برداری برساند و فورا خاک های بستر رودخانه‌ را جمع آوری کند تا خطری متوجه مردم نشود‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: با توجه به‌ آغاز فصل بارش‌ها، تمامی شهرداران سراسر استان موظف هستند برنامه لایروبی جوی‌ها و آبراه‌ها و پاکسازی معابر و نخاله‌های سطح شهرها را اجرا کنند تا شاهد آبگرفتگی و ایجاد خسارت برای مردم نباشیم.

مدیر ارشد استان تأکید کرد: لایروبی  رودخانه‌های قره سو و الوند که از داخل شهرهایی مانند کرمانشاه و قصرشیرین می گذرند باید تا قبل از بارش ها انجام شود‌.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم انجام مناسب وظایف محوله، مسئولیت هرگونه ترک فعل بر عهده مدیر آن مجموعه خواهد بود.

صحرایی همچنین گفت: با توجه با آغاز فصل سرما تمامی ادارات موظف هستند در نشست های درون دستگاهی و هماهنگی‌های بین دستگاهی برای مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی کنند.

وی همچنین به ضرورت اطلاع رسانی و ارائه آموزش مناسب به کشاورزان در فصل سرما اشاره کرد و گفت: خطرات فصل سرما برای محصولات حوزه کشاورزی، باغداری و شیلات باید به شکل مناسبی براي کشاورزان اطلاع رسانی شود.

صحرایی در ادامه به ضرورت بررسی وضعیت شبکه برق بازارهای سنتی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کابل ها و سیم کشی های این مجموعه ها باید کاملا بررسی و سیم های فرسوده و سیم کشی های غیر ایمن، ترمیم، جایگزین و اصلاح شود‌.

وی تأکید کرد: ضروری است که در این زمينه نشستی با حضور میراث فرهنگی، شهرداری کرمانشاه، اصناف، و ادارات مربوطه برگزار و برنامه ریزی لازم در مورد بررسی وضعیت ایمنی برق و گاز بازار سنتی انجام شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه