مومنی: برخی گزینه های استانداری به دلیل سفارش‌ها از چرخه ارزیابی خارج شدند

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۱:۴۷


وزیر کشور گفت: پیگیری فردی و هرگونه توصیه و سفارش دیگران برای فرد نامزد استانداری نمره منفی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسکندر مومنی در آیین تکریم و معارفه استاندار قم افزود: به همین دلیل برخی گزینه‌های استانداری به دلیل سفارش‌ها و توصیه‌ها برای تصدی این پست از چرخه ارزیابی و انتخاب خارج شدند.
وی بابیان اینکه بعداز انتخاب کابینه، انتخاب استانداران از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کارآمدی، شایستگی، روحیه تعاملی و مردم محور بودن از شاخص‌های اصلی انتخاب استانداران است.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه انتخاب استاندار قم به عنوان شهری فرهنگی و مذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، گفت: برای قم نمی‌توانستیم آزمون و خطا کنیم و انتخاب استاندار کارآمد در قم ضروری بود.

وی تاکید کرد: آقای بهنام جو بدون هیچ توصیه ای برای استانداری قم انتخاب شد و ایشان هم برای این مسؤولیت اعلام آمادگی کرد.

مومنی با اشاره به سوابق خوب آقای بهنام جو در مسئولیت‌های قبلی ادامه داد: قم در عرصه‌های مختلف نیازمند پیشرفت و جبران عقب ماندگی‌هاست و با توجه به اینکه استاندار جدید در رشته عمران تخصص دارد، می تواند برای آبادانی قم اقدامات و گام‌های خوبی بردارد.

وزیر کشور گفت: بیش از ۲۰ میلیون زائر در سال به قم سفر می‌کنند اما بر اساس بررسی‌ها ماندگاری بسیاری از آنان به یک شب هم نمی‌رسد که باید تلاش کرد تا مدت زمان اقامت زائران و مسافران در قم افزایش یابد و باید از این ظرفیت برای توسعه قم استفاده کرد.

مؤمنی افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حمل و نقل و اسکان برای افزایش مدت زمان اقامت زائران مهم است.

وی گفت: بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات قم است و باید جایگاه این استان در این عرصه بهتر شود.
وزیر کشور با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم و استاندار سابق قم گفت: قم برای کشور و جهان تشیع بسیار مهم است و باید تلاش شود تا این استان به جایگاه اصلی خود برسد.

آقامیری استاندار سابق قم نیز در این مراسم گفت: خدمت به مردم و توجه به فرهنگ دو اولویت اصلی من در مدت استانداری قم بود.
وی افزود: دیدار های مردمی، کاهش تورم در قم از رتبه 23 به رتبه یازدهم کشوری و رتبه اول در ساخت نهضت ملی مسکن از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته است.

اکبر بهنام جو نیز در این آئین گفت: کار ما از فردا آغاز خواهد شد و امیدواریم با همکاری ها و همراهی ها بتوانیم در حوزه های گوناگون از جمله بهداشت و درمان، گردشگری، صنعت و فرهنگ گام های موثری برداریم.

استاندار قم ادامه داد: قم سالانه میزبان حدود ۲۰ میلیون زائر و گردشگر است، باید گردشگری سلامت و مذهبی را در این استان تقویت کنیم و برای زائران و اقشار فرهیخته و فرهنگی برنامه‌های ویژه ای داشته باشیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه