معرفی سریال آشپزباشی

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۴:۰۰


نام سریالآشپزباشی
ژانرخانوادگی، کمدی
کارگردانمحمدرضا هنرمند
بازیگرانپرویز پرستویی
فاطمه معتمدآریا
فرهاد اصلانی
مهراوه شریفی‌نیا
سید مهرداد ضیایی
هوشنگ حریرچیان
افسانه چهره‌آزاد
کاظم بلوچی
ملیکا شریفی‌نیا
محمدرضا غفاری
سید علی طباطبایی
آشا محرابی
ملیحه نیکجومند
شبنم مقدمی
فریدون محرابی
بهروز مسروری
منوچهر آذری
آهنگسازامین هنرمند
کشور سازنده ایران
زبان اصلیفارسی
شمار فصل‌ها‎۱
شمار قسمت‌ها۲۶

داستان این سریال دربارهٔ زوجی به نام اکبر عالی‌مقام (با بازی پرویز پرستویی) و مینو خیرخواه (با بازی فاطمه معتمدآریا) است که دارای چهار فرزند و صاحب رستوران بزرگی در تهران هستند. مصاحبه مینو در تلویزیون موجب اختلاف این دو نفر می‌شود و تصمیم به جدایی از هم میگیرند؛ که این موضوع سرآغاز اتفاقات گوناگون می‌شود ...

در سریال «آشپزباشی» خانواده، یا بهتر است بگوییم اجتماع کوچکی را می‌بینیم که در یک پیوند عاطفی قوی یک فعالیت مشترک اجتماعی موفق دارند. هر یک، البته بنا به شایستگی‌ها ـ که این روزها بنا به استفاده‌ مکرر از مفهوم شایسته سالاری، بدون در نظر گرفتن مصداق‌های آن در سطوح کلان، برای همه مفهومی آشنا محسوب می‌شود ـ مسئولیتی را به عهده دارند و در جایگاه خود به بهترین نحو وظایف خود را به انجام می‌رساند.



اما این موقعیت مطلوب اجتماعی تنها تا زمانی دوام پیدا می‌کند که موضوعات تئوریک اجتماعی در افکار افراد این اجتماع کوچک رسوخ پیدا نکرده است. در حقیقت به محضی که تئوری‌های اجتماعی توسط یک ذهن نا‌آگاه و حتی می‌توان گفت سودجو، به این اجتماع کوچک باز می‌شود، تمام اصول و نظم و قواعد اولیه که تنها بر مبنای عشق چیده شده بود از هم گسسته و به عبارتی تراژدی آغاز می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.