برگزاری نمایشگاه از مولفه های اصلی اشتغال‌زایی است

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۴:۲۰


مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان قم گفت: برگزاری نمایشگاه از مولفه های اصلی اشتغال‌زایی در سطح داخلی و برون استانی می باشد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عمو رسولی با اشاره به برپایی هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان به میزبانی شهر نمایشگاهی استان قم اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ ۱ لغایت ۴ آبان‌ماه در کیلومتر ۲ اتوبان قم-تهران با حضور برندهای وزین صنعت ساختمان استان و کشور، در حال برگزاری است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان قم افزود:سالانه بنا بر مصوبه کارگروه توسعه صادرات استان قم زیر نظر سازمان صمت و توسعه تجارت ایران مسئولیت اجرای تقویم نمایشگاهی استان را بر عهده داریم.

وی بیان کرد: سال قبل ۵۲ عنوان نمایشگاهی را در کارگروه مصوب کردیم که به علت اتفاقاتی که در کشور افتاد به ویژه در مدت سه ماه محرم و صفر و ماه رمضان و همینطور شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم، کاهش برپایی نمایشگاه را داشتیم و در ۶ ماهه دوم فشردگی اجرای نمایشگاه را داریم که این تعداد به حدود ۲۰ نمایشگاه کاهش یافت.

عمو رسولی عنوان کرد: ما یک سری از عناوین نمایشگاهی را در استان قم به عنوان نمایشگاه برند داریم که یکی از آنها برپایی نمایشگاه ساختمان است، این نمایشگاه سال گذشته یک تفاوت فاحش با سالهای قبل از خود داشت و این مهم شال جهش در تعداد غرفه ها، تعداد مخاطب و بازدیدکننده و غرفه آرایی بود که این عناوین موجب ایجاد تفاوت وتغییر نسبت به 16 دوره پیشین خود برا داشت.

وی تصریح کرد: امسال با هجدهمین دوره نمایشگاه در خدمت صنعتگران حوزه ساختمان، مردم عزیز استان و کشور هستیم و با برنامه ریزی‌های مختلف که در این امر صورت گرفته است، مخاطبان خاص را در صنعت ساحتمان دعوت کردیم و اطلاع رسانی گسترده ای در سطح استان و خارج از استان داشتیم و از شرکت‌ها و غرفه های نمایشگاهی به نحو احسنت استفاده کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان قم خاطرنشان کرد:شرکت نمایشگاه استان قم قبلا در کنار استانداری در سایت ۲ هزار متر مربعی فعال بود که ۱۶۰۰ متر مربع فضای مفید داشت، در این زمینه استان به فضای گسترده تری نیاز داشت، از این رو برای سایت فعلی، زمین خریداری و در دو فاز قرار شد ساخت و ساز صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد فاز نخست نمایشگاه به اتمام رسیده و امکانات رفاهی از سوی هیات مدیره و سهامداران در حال پیگیری است و یکی از موضوعات مهم، بحث راه دسترسی به نمایشگاه است که مسئولان استانی توجه داشته باشند چنین سایتی در شاهراه کشور نیاز به یک راه مواصلاتی در خور و شان خودش دارد که امید است به نتیجه برسد.

رسولی گفت:با توجه به امکاناتی که وجود دارد به ویژه خواهر خواندگی با شهر مقدس کربلا و یا استان مسلمان نشین گنسوی چین، ظرفیت‌های مهمی در این نمایشگاه موجود است که آماده گسترش و بهره برداری از آن ها هستیم.

وی ادامه داد: سایت فعلی می تواند در سطح بین الملل آبرومندانه تر باشد که در این زمینه شرکت توسعه نمایشگاه بین‌المللی استان قم چندین نمایشگاه خارج از کشور و در سطح بین الملل برپا کرده است که از جمله آنان دو نمایشگاه در نجف و دو نمایشگاه در بیروت می باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان قم بیان کرد: پس از کرونا، رکود قابل توجهی در صنعت نمایشگاهی رقم خور که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و قابل انتظار نرسیده ایم اما با این همه، به طور تخصصی نمایشگاه های مورد انتظار را برپا کرده‌ایم و در سالهای قبل رضایت خوبی از طرف غرفه داران داشته ایم که حتی متقاضیانی برای برپایی دو نمایشگاه یکسان در سال داشته ایم اما چون استان های همجوار نیز نمایشگاه برپا می کنند و هم پوشانی صورت می‌گیرد به یک نمایشگاه اکتفا کردیم.

وی عنوان کرد: هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان از روز سه‌شنبه کار خود را آغاز کرده و تا 4 آبان‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 الی 22 از غرفه‌ها بازدید داشته باشند.

رسولی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۲ غرفه خارج از استان و مابقی از میان برند های استانی حضور پیدا کرده اند که با توجه به پیشرو بودن استان ما در این صنعت و متقاضی بالا نسبت به برگزاری نمایشگاه ساختمان، ما نیز در قبال صنعت استان وظیفه داریم و به دنبال افزایش حضور تعداد غرفه داران خارج از استان هستیم تا ضمن ایجاد هم ترازی، بتوانیم خدمات خود را مطلوب ارائه دهیم و در این زمینه برآنیم به شرکت های دانش بینان و صادرات خدمات فنی و مهندسی در بحث های معماری و طراحی، خدمات بدهیم.

وی در مورد ظرفیت اقتصادی این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه شاهد فعالیت 100 غرفه فعال هستیم که این عدد شامل رشد قابل توجه می باشد و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای اقتصادی استان در سال جاری است و از طرفی برپایی این نمایشگاه‌ها در اشتغال‌زایی اهمیت زیادی دارد.

عمو رسولی با اشاره به فعالیت میانگین حدود ۱۰ نفر در هر غرفه عنوان کرد: در امر برپایی نمایشگاه حدود حداقل یک هزار نفر مستقیم و حدود پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در عرصه های حمل و نقل و مواد اولیه فعال هستند.وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه یکی از مولفه های اصلی اشتغال زایی می باشد که لازم است تا مسوولان نسبت ب این‌ مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه استان قم خاطرنشان کرد: در طول 4 روز برپایی نمایشگاه نیز ظرفیت مهمی در مباحث معاملاتی و تجاری پیش بینی شده که خود می تواند رونق تولید و اشتغال را به همراه داشته باشد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه