عملیات وعده صادق ۲ با الهام از وعده صادق ۱ طراحی شد

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۴:۲۹


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیروهای مسلح ایران عملیات وعده صادق ۲ را با الهام گرفتن از عملیات وعده صادق ۱ طراحی و خلق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مناسبت‌های پرتعداد پیش رو در نیمه دوم سال از ۱۳ آبان و ۱۶ آذر و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی تا مراسمات دهه فاطمیه و اعیاد ماه‌های رجب و شعبان، عنوان کرد: باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و قوی در خصوص مناسبت‌های پیش رو و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ممکن اعم از مساجد، مدارس، ادارات، سالن‌های اجتماعات شهرهای مختلف، فضای مجازی و … چهره کریه و جنایات سبعانه و وحشیانه رژیم جعلی صهیونی را برای مردم تبیین کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در مقوله جهاد تبیین باید با دقت، کارشناسی شده و به صورت مستند به ابهامات پاسخ داد؛ بدون تردید، آگاهی مردم از عمق پلیدی‌های رژیم صهیونی، نقش قابل توجهی در استحکام صفوف ملت و وحدت و انسجام ملی در مقابله این دشمن جنایتکار خواهد داشت. افزایش آگاهی مردم و امیدوار کردن آحاد مختلف جامعه به آینده، شاه‌کلید پیروزی ما خواهد بود.

وی افزود: آنچه در شرایط خطیر کنونی از اهمیت فراوانی برخوردار است، شناخت دقیق صحنه و شناخت منطبق بر واقعیت بازیگران صحنه است؛ چنانچه ما صحنه را به درستی نشناسیم دچار خطای راهبردی خواهیم شد و خسارات بزرگی را متحمل می‌شویم؛ شناخت صحنه‌ی امروز، مستلزم شناخت دقیق صهیونیسم است؛ از سوی دیگر شناخت بازیگران در صحنه نیز باید به صورت عمیق، دقیق و موشکافانه انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز شناساندن صهیونیسم و بازیگران در صحنه، یک اقدام ضروری و اولویت‌دار است؛ ما باید در امر شناساندن بازیگران هر دو طرفِ این نبرد، تلاش داشته باشیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف، تحول بزرگی را در سطح جهان رقم زد؛ امروز مشاهده می‌کنیم که ملت یمن در برابر ۴ قدرت اتمی آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی می‌کند و این در حالی‌است که آمریکایی‌ها با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی پس از جنگ جهانی دوم سعی کرده بودند قاعده نانوشته‌ای را در جهان به وجود بیاورند که هر ملتی با آنها مخالفت کند باید پذیرای بمب اتم باشد؛ این قاعده تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌های فراوانی را به آمریکایی‌ها رساند و آنها با همین قاعده بر دنیا به ویژه غرب آسیا تسلط پیدا کردند و منابع ملت‌های جهان را به غارت بردند؛ انقلاب اسلامی ایران این قاعده را منسوخ کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است؛ انتفاضه دقیقاً از همین نقطه شروع شد و انقلاب اسلامی یک رویش دوباره‌ای را در موضوع فلسطین ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل و عظیم‌الشأن ما با تکیه بر قدرت نرم خود و بدون شلیک حتی یک گلوله، رژیم پهلوی را ساقط کردند؛ در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی هر فردی که نزد امام (ره) می‌رفت تا اجازه مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی را بگیرد با مخالفت ایشان روبرو می‌شد؛ امام راحل با تکیه بر قدرت نرم و راهبرد غلبه خون بر شمشیر، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای وابسته به نظام سلطه را سرنگون کردند و مفهوم قدرت را تغییر دادند؛ در حقیقت با راهبرد امام خمینی (ره)، قدرت سخت به عنوان یک راهبرد تعیین کننده، از حیّز انتفاع ساقط شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه طی ۴۵ سال گذشته همین مؤلفه تکیه بر قدرت نرم است، گفت: «مقاومت» مفهومی تکامل یافته از قدرت نرم است که امام عظیم‌الشأن ما در انقلاب اسلامی آن را عملیاتی کرد. ما در عرصه جهاد تبیین، باید با استناد به دلایل متقن، روشن، شفاف و قابل دفاع، با مردم گفتگو کنیم و زوایای حوادث بزرگی که امروز در مقابل دیدگان جهانیان در حال رقم خوردن است را برای مردم بازگو کنیم.

سردار سلیمانی افزود: ما باید در زمینه شناساندن حزب‌الله و قدرت عظیم آن، تلاش بیشتری داشته باشیم؛ شهادت سید مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» نه تنها قدرت حزب الله را محدود نکرد و از بین نبرد، بلکه این قدرت را شعله‌ورتر کرد و توسعه بخشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف عملیات وعده صادق دو گفت: در جریان عملیات وعده صادق ۲ موشک‌های ما از تمام سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و همچنین رادارهای یکپارچه آمریکایی‌ها عبور کرده و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند؛ وضعیت گنبد آهنین در جریان این عملیات به گونه‌ای بود که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، ضدهوایی‌های شلیک شده از سوی خودشان را هم مورد اصابت قرار می‌دادند؛ از سوی دیگر بخشی از موشک‌های پدافندی صهیونیست‌ها نیز پس از ناکامی در رهگیری موشک‌های ایران در همان اراضی اشغالی فرود آمدند و خساراتی را به تل آویو وارد کردند

وی افزود: در جریان عملیات وعده صادق ۲ آمریکایی‌ها مجموعاً توانستند ۱۰ موشک شلیک کنند؛ همین اتفاق، موجب شد که صهیونیست‌ها از آنها گلایه کرده و بگویند که شما در برابر ایران از ما حمایت نکردید.

سردار سلیمانی عنوان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق ۲ را با الهام گرفتن از عملیات وعده صادق ۱ طراحی و خلق کردند؛ در جریان این عملیات، بیش از ۸۷ درصد موشک‌ها به اهداف مد نظر اصابت کرد.

وی با اشاره به انتشار وسیع جهانی «سند ارسالی از سوی رژیم صهیونیستی به آمریکا» در خصوص چگونگی و کم و کیف مقابله آنها با عملیات وعده صادق ۲، گفت: خود آمریکایی‌ها اصالت این سند را تأیید کردند و به دنبال یافتن چگونگی درز کردن آن هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز تمام ارکان رژیم اشغالگر صهیونیستی دچار فروپاشی شده است؛ صنعت، گردشگری و تجارت آنها به تعطیلی کشیده شده؛ سیاست آنها در سطح جهان به غیر از نظام سلطه به بن‌بست رسیده و هیچ ملتی در جهان کوچک‌ترین اقبالی نسبت به این رژیم ندارد؛ انزجار و نفرت عمومی مردم جهان از رژیم صهیونیستی، در تظاهرات‌ها و موضع‌گیری‌ها روز به روز عیان‌تر از گذشته می‌شود؛ این رژیم حتی در بعد نظامی و امنیتی هم دچار فروپاشی و گسست شده است. ما یک روزی آرزو داشتیم که انتفاضه بتواند یک سنگ به سوی مأموران رژیم صهیونیستی پرتاب کند، اما امروز می‌بینیم که در همین بازه زمانی سال جاری، چندین و چند عملیات در تل‌آویو انجام می‌شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که آن هیمنه پوشالی را در حوزه نظامی و امنیتی برای خود ساخته بود، چنانچه پل هوایی‌اش با غرب به مدت ۲۴ ساعت قطع شود، نابود خواهد شد؛ پشتیبانی هوایی آمریکا از رژیم صهیونیستی به صورت روزانه و لحظه‌ای است؛ تا آنجا که آنها حتی سامانه تاد خود را نیز به اسرائیلی‌ها دادند که البته خنده‌دار است؛ آیا این سامانه می‌تواند در برابر موشک‌های هایپرسونیک کاری را از پیش ببرد؟

وی افزود: صهیونیسم را نباید صرفاً به جغرافیای سرزمین‌های اشغالی فلسطین (۲۸ هزار کیلومتر مربع) شناخت؛ پایداری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی به خاطر حمایت‌های صهیونیسم جهانی از آنهاست؛ صهیونیسم در سطح دنیا یک مکتب است که باید آن را خوب بشناسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز رادارهای آمریکایی به جز جمهوری اسلامی ایران، در همه کشورهای جنوبی و غربی ایران، مستقر هستند و نسبت به پوشش رژیم صهیونیستی عملیات انجام می‌دهند، گفت: این کارها را صهیونیسم بین‌المللی انجام می‌دهد و در واقع رژیم صهیونیستی عامل صهیونیسم بین‌الملل است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح جهان امروز از سوی صهیونیست‌ها اداره می‌شوند، گفت: باید این رسانه‌ها را شناخت به هیاهوهای آنها بی‌توجه بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه موضوع فلسطین، سند برجسته این ادعاست که امروز انقلاب اسلامی و اسلام در جهان و قلب آمریکا و اروپا گسترش و توسعه پیدا کرده است، عنوان کرد: اسلام در حال گسترش به سمت غرب است و فشار فزاینده غربی‌ها بر ملت ما، به خاطر متوقف کردن روند این گسترش است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: چنانچه ما بخواهیم نظام هزینه فایده را نیز ملاک قرار دهیم مشاهده خواهیم کرد که سود و فایده ملت ما در مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه‌گران است. همان‌هایی که در گذشته بخش‌هایی از کشور ما را جدا کرده بودند امروز مترصد هستند که ما تسلیم شویم و دست از مقاومت برداریم تا دوباره ایران را تکه تکه کنند و از بین ببرند.

وی در بخش پایان سخنان خود، با اشاره به حمایت‌های غربی‌ها از ادعای واهی و پوچ اماراتی‌ها در خصوص جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس، گفت: در گذشته اصلاً امارات وجود نداشت؛ طبق اسناد تاریخی بخش‌هایی از امارات امروزی در گذشته متعلق به ایران بود و بخش‌هایی نیز به عنوان سواحل دزدان دریایی در نقشه‌های جغرافیایی شناخته می‌شد. این یک زنگ خطر است که اگر ما از مقاومت دست برداریم، دشمن جری‌تر و گستاخ‌تر خواهد شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه