کرمانشاهیان در جنگ تحمیلی مدافع مرزهای کشور بودند

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۵:۱۸


فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفت: با آغاز جنگ تحمیلی مرزداران غیور استان کرمانشاه از هر قوم و تباری به حراست از مرزهای کشور شتافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ سردار ریحانی در کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه که با حضور فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و مسئولین استانی آغاز شد، با بیان اینکه جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز شد، درباره ولایتمداری مردم کرمانشاه گفت: باآغاز جنگ تحمیلی مرزداران  غیور این استان از هر قوم و تباری به حراست از مرزهای کشور شتافتند و ۱۵یگان و تیپ مردم پایه از شیعه و اهل تسنن تشکیل داده که در کنار نیروهای سپاه و ارتش به دفاع از کشور پرداختند.‌ 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص)گفت:کرمانشاه علاوه بر تقدیم ۹۸۰۰شهید در دوران دفاع مقدس،مشهد ۱۶۰۰۰ شهید که از سراسر ایران اسلامی و همچنین ۱۶۴ شهید در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت هم هست. 

ریحانی از اقداماتی که در راستای برگزاری کنگره انجام شده بود گفت: ۱۶۴ کمیته استانی و شهرستانی ۳۰ اجلاسیه و۲۲۰۰ یادواره برگزار شد. 

وی ادامه داد:جمع‌آوری آثار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، ساخت فیلم و مستند درباره زندگی شهدا،توزیع ۲۸۰۵سری جهیزیه، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد،تعمیر ۵۸۰ باب منزل محرومین و کاشت ۱۰۰۰نهال به نیابت از شهدا انجام شد. 

سردار ریحانی درباره محل برپایی این اجلاسیه گفت:این محل در زمینی به مساحت هفت هکتار و با وسعت پنج هزارمتر مربع احداث شده است. 

ریحانی ادامه داد:اکنون پس از شرفیابی به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و بهره گیری از رهنمودهای ایشان شاهد برپایی اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه هستیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.